شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

چرا نسبت به اخبار مرگ بی تفاوت شده‌ایم؟

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

حمید شکری خانقاه در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت گرایش جامعه به سمت اخبار منفی و به تبع آن استقبال رسانه‌ها از این اخبار، توضیح داد: ذهن به صورت اتوماتیک سوگیری‌اش به سمت اخبار منفی بیشتر از اخبار مثبت است. به همین خاطر گرایش رسانه‌ها هم به سمت رویدادهای منفی بیشتر می‌شود. این، یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. بُعد هیجانی و بدیع بودن اخبار منفی، ذهن انسان را ناخوادآگاه درگیر می‌کند؛ زیرا آدمی به صورت طبیعی به دنبال هیجان است. همین سبب شده تا رسانه‌ها راز موفقیتشان را در انتشار اخبار منفی جست و جو کنند.

نویسنده کتاب «برنامه ریزی ارتباطی» درباره تاثیرات مخرب گرایش به سمت اخبار منفی بر مخاطب، عنوان کرد: این سوگیری ها از بعد روانشناسی خطرات زیادی را برای ما به دنبال دارد. واکنش‌هایی را در بدن ما ایجاد کرده و حتی هورمون‌های استرس را فعال می‌کند. این موضوع انسان را به شدت آسیب پذیر می‌کند. روانشناسان می‌گویند اخبار منفی تاثیر مستقیمی روی شرایط روحی و روانی جامعه به ویژه جوانان دارد. باعث گسترش افسردگی، اضطراب و حتی خودکشی و اعتیاد هم می‌شود. خودکشی ها می‌تواند ناشی از همین اشباع ذهنی آدم‌ها از اخبار منفی باشد.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی