شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

بیان هنری چیست؟

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴ ق.ظ

 


فن بیان را فن بیان می نامند.

اساساً هنر ارائه مجموعه ای از اصول و مهارت هایی است که می توان از آنها برای تأثیرگذاری بر مخاطب پیروی کرد.

سخنرانی اغلب روش اصلی ارائه و فروش محصولات یا ایده ها است. یا شغل یا هر چیز دیگری که می خواهید پیدا کنید.

گفته می شود سخنرانانی که هدف خاصی دارند و با موفقیت به آن می رسند، مهارت های گفتاری خوبی دارند.

بنابراین چگونه می توان به اهداف مشخص در گفتار دست یافت؟

مانند هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

چیزی بیش از این نیست: یادگیری اصول بیان

که شامل:

یک سری حرکات انجام ندهید (زبان بدن)

شما یک همسر دارید

استفاده از کلمات و اصطلاحات خاص

و... (نگران نباشید. در قسمت سورپرایز به شما خواهیم گفت که چگونه همه این عوامل را به طور کامل درک کنید.)

چه زمانی می دانید که یک سخنران به هدف خود رسیده است؟

زمانی که بتواند مخاطب خود را سرگرم کند.

وقتی تماشاگران نمایش می دهند، با تشویق یا خندیدن از گفتگو لذت می برند.

وقتی یادداشت هایی از شریک زندگی اش دریافت می کند

به صورت نمادین سر تکان می دهند.

کندی…

هدف از یادگیری لغات چیست؟

حالا فهمیدیم تکنیک بیان چیست، وقت آن است که بدانیم هدف از یادگیری تکنیک بیان چیست.

زبان قدرتمندترین سلاح مخفی انسان است.

چون با حرف هایت می توانی حتی کسی را که اسلحه در دست دارد را متقاعد کنی تا تفنگ

در واقع، زمانی که افراد برای کسب این مهارت تلاش می کنند، خواسته هایشان، نظرات، می تواند نظرات خود را به شیوه ای موثر و قابل فهم بیان کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، محتوای سخنرانی در مورد موضوع اساساً یکسان است. تفاوت اصلی در شکل بیان است.

بنابراین، به طور خلاصه، هدف از یادگیری فن بلاغی چیست؟ می توانی بگویی:

یاد بگیرید که چگونه صحبت کنید به گونه ای که باعث می شود مخاطب بهتر بفهمد چه می گوییم و مهمتر از همه برای کمک به آنها و متقاعد کردن آنها برای رسیدن به آنچه می خواهیم.

ارتباطات ستون فقرات شرکت ما است. ما با کلمات خود یک نظام معنایی ایجاد می کنیم. ما روابط جدیدی می سازیم و روابط قدیمی را اصلاح می کنیم یا از بین می بریم. با استفاده از گفتار صحیح، انگیزه ایجاد می کنیم یا می شکنیم.

واقعا چه چیزی مهمتر از این موضوع است؟

سخنرانی در جمع یکی از مهم ترین و ترسناک ترین اشکال ارتباطی است.

گلوسوفوبیا یا اضطراب گفتار، ترس رایجی است که مردم در سراسر جهان تجربه می کنند.

راحت است که در طول مدرسه پشت کلاس بنشینید و برای جلوگیری از صحبت کردن دست خود را بالا نبرید.

اما صحبت کردن در جمع یک مهارت مهم در دنیای کار است.

این بر تعاملات ساده و روزمره بین همکاران، روسا و کارمندان، متخصصان بازاریابی و مشتریان و غیره تأثیر می گذارد. همچنین تأثیر قابل توجهی بر حرفه و سطح موفقیت شما در صنعتی که در آن کار می کنید دارد.
 

در نهایت به عنوان خلاصه ای از این بخش و پاسخ به این سوال که هدف از یادگیری نحوه صحبت کردن چیست؟ می توان گفت که:

این گونه است که گفتار ما بر مخاطب تأثیر می گذارد

این مخاطب رئیس شرکت است و می خواهیم او را متقاعد کنیم که ما را استخدام کند؟ ما می خواهیم کودک 10 ساله خود را متقاعد کنیم که باید تمام تکالیفش را انجام دهد و این به نفع اوست.

فواید و اهمیت الگونویسی بیان چیست؟

سخنرانی در جمع فرصت های زیادی به شما می دهد.

این شامل افزایش اعتماد به نفس شما و داشتن فرصتی برای حمایت از هدفی است که به آن علاقه دارید.

علاوه بر این، مهارت‌های موثر در سخنرانی در جمع می‌تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید. بسیاری از مشاغل مانند مربی، مدیر و ... نیاز به سخنرانی عمومی دارند.

حتی اگر نمی خواهید در جمع صحبت کنید، باید هنر سخنرانی در جمع را تمرین کنید تا کارفرما و مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

در این نظرسنجی، 600 کارفرما گفتند که مهارت های ارتباطی خوب دو برابر مهارت های مدیریتی مهم است.

زیرا مشاغل بسیار کمی هستند که شامل صحبت با شخص دیگری نباشد.

اما در هر صورت حتی در زندگی شخصیت هایتان به هنر بیان نیاز دارید.

دیدی؟

از این مهارت گریزی نیست.

همه ما در عصر ارتباطات به آن نیاز داریم.

در این بخش به طور کامل متوجه خواهید شد که تکنیک های ارائه چه مزایایی دارند.

ما در مورد هر یک از این مزایا صحبت خواهیم کرد و نکات مفیدی را به شما ارائه خواهیم داد.
 

1. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد: گوینده رادیو

اگرچه ممکن است قبل از اولین سخنرانی خود احساس اضطراب کنید، اما پس از انجام آن احساس انرژی (همراه با احساس آرامش) خواهید داشت. اگر صحبت به خوبی پیش برود، حتی ممکن است بازخورد مثبتی از دوستان و مخاطبان خود دریافت کنید که اعتماد به نفس شما را بیش از پیش افزایش می دهد.

حتی اگر این سخنرانی علنی نباشد و فقط در حضور یک نفر باشد، با متقاعد کردن و تحت تاثیر قرار دادن او اعتماد به نفس خود را افزایش خواهید داد.

اگر مهارت‌های سخنرانی عمومی خود را تمرین کنید و به صحبت کردن ادامه دهید، مهارت‌های ارتباط شفاهی شما بهبود می‌یابد. همانطور که مهارت های شما بهبود می یابد، راحتی (و اعتماد به نفس) شما نیز افزایش می یابد.

2. بازاریابی کسب و کار:

اگر کسب و کاری دارید، می توانید از مهارت های سخنرانی عمومی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید زیرا با این مهارت می توانید ارتباط با مشتریان و همکاران خود را بهبود بخشیده و آنها را متقاعد کنید.

3. مهارت های ارتباطی خود را در زندگی شخصی خود بهبود بخشید.

با کمک فن بیان می توانید ارتباط بهتری با خانواده و دستان خود ایجاد کنید. زیرا این مهارت فقط برای ارتباط جمعی نیست.

همچنین به مشکلات خانوادگی کمک می کند.

4. شانس خود را برای استخدام افزایش دهید:

یکی دیگر از مزایای یادگیری نحوه ابراز وجود این است که می تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد. بیان یکی از مهارت های ارتباطی مورد نیاز کارفرمایان است.

از طرفی با کمک این مهارت می توانید راحتتر کارفرما را متقاعد کنید که شما را استخدام کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ توسط ارائه‌دهنده نرم‌افزار جذب استعداد iCIMS نشان داد که بیش از یک سوم کارفرمایان از ارتباط کلامی به‌عنوان یک مهارت مؤثر در استخدام یاد می‌کنند.

5. به غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع کمک می کند:

همانطور که قبلا ذکر شد، ترس از سخنرانی در جمع بسیار رایج است. به عنوان مثال، در بریتانیا، نظرسنجی YouGov نشان داد که ترس از سخنرانی در جمع سومین ترس رایج است. (بعد از بلند شدن با مار!)

اگر به ندرت سخنرانی می کنید، به احتمال زیاد ترس از سخنرانی در جمع دارید.

با این حال، با یادگیری بیشتر در مورد سخنرانی در جمع و تمرین مهارت های سخنرانی در جمع، اضطراب شما کاهش می یابد.

در نتیجه راحت تر صحبت می کنید. و مخاطب شما صحبت شما را بهتر درک خواهد کرد. در نتیجه، احتمال بیشتری دارد که به شما بازخورد مثبت بدهند، که ترس شما از سخنرانی در جمع را بیشتر کاهش می دهد.

6. به شما می آموزد که چگونه خودتان را بهتر درک کنید: دوره فن بیان

یکی دیگر از مزایای یادگیری تکنیک های بیانی این است که شما از نحوه درک دیگران از شما آگاه می شوید و می توانید برای بهبود این ادراک تلاش کنید.

از جمله مواردی که به بهبود درک دیگران از گفتار شما کمک می کند:

موقعیت بدن

لحن آن

حرکات صورت و دست

نوع پیاده روی

نوع پوشش

7. مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید:

آیا می دانستید که هنرهای بیانی می توانند مهارت های نوشتاری شما را نیز بهبود بخشند؟

از تکنیک‌های نوشتاری که برای نوشتن یک سخنرانی خوب استفاده می‌کنید (که مهارتی برای آموزش صحبت کردن است) می‌توانید برای نوشتن چیزهای دیگری استفاده کنید، مانند:

گزارش ها

سند

نامه ها و یادداشت ها

مقاله تحقیقاتی

8. یاد می گیرید در موقعیت های استرس زا آرام بمانید:

برای بسیاری از ما، صحبت کردن و صحبت کردن به طور کلی استرس زا است.

بنابراین یکی از چیزهایی که در هنرهای بیانی یاد می گیرید این است که چگونه استرس را مدیریت کنید و می توانید این تکنیک ها را در سایر زمینه های زندگی خود به کار ببرید.

9. چگونه از حقوق خود محافظت کنید:

با استفاده از اعتماد به نفس و تکنیک های موثر گفتاری که در دوره های خود بیان آموخته اید، می توانید به راحتی و با قدرت از حقوق خود دفاع کنید. بدون ترس و شرم

10. ایجاد انگیزه در افراد:

شما می توانید مخاطبان خود را برای انجام کاری تشویق کنید، از انجام کاری دست بردارید، رفتار خود را تغییر دهید یا به یک هدف برسید

برای هدایت یک ایده، باید بتوانید دوستان، کارمندان، همکاران، مشتریان خود را الهام بخش و زنده کنید.

برای این، شما باید بتوانید اعتماد به نفس را به مخاطب القا کنید.

همچنین می توانید با اطمینان، موثر و غیره تمرین کنید. باید صحبت کنی

و تکنیک های بیان شامل همه این تکنیک ها می شود.
 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی