شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

به روز رسانی وردپرس 5.2

دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲ ق.ظ


آپدیت وردپرس 5.2 یکی از مهم ترین آپدیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی و آپدیت های جزئی را در روزهای مختلف برای تعمیر نسخه اصلی ارائه می کند. کلاس های به روز رسانی فرعی وردپرس اصل است. در هر پست به معرفی آپدیت اصلی می پردازیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و می توانید زیر مجموعه های آن را در قسمت دانلود پیدا کنید. این مقاله را در وبلاگ ادامه دهید تا در مورد به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن صحبت کنید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که در آن می توانید محتوای وب سایت خود (متن، ویدیو، تصویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

در اصل، وردپرس یک پلت فرم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های فوق العاده ای را به وبلاگ نویسان ارائه می داد و به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن زمان به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ایجاد وردپرس تبدیل شده است. وبلاگ ها و هاست ها با سرعت و رشد قابل توجهی.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با این CMS راه اندازی شده اند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که قبلا گفته شد، وردپرس یکی از سازندگان وب سایت عالی در جهان است، بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS ایجاد کرده اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی و ویژگی های خاص آن برای شما ایجاد خواهیم کرد، اما به طور کلی، اولین به روز رسانی این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک وردپرس بود. قالب سازگار XHTML 1.1 (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است)
 

وردپرس 5.2

WordPress 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. توسعه دهندگان وردپرس به کار بر روی ویژگی های جدید برای این نسخه ادامه می دهند. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند ویرایشگر بهبود یافته گوتنبرگ، اعتبارسنجی سایت، طرح بندی جعبه و غیره است.

بهبود و به روز رسانی در برابر باگ های وردپرس

اکثر خطاهای رایج وردپرس اغلب خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربر به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. بنابراین، کاربران وردپرس باید با استفاده از یک سرویس FTP برای رفع خطا یا درخواست بررسی از شرکت میزبان، تغییراتی را ایجاد کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت وب سایت ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، با برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام "این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است" را نمایش دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس برای مدیران سایت ایمیل می فرستد. این لینک به شما این امکان را می دهد که به راحتی به بخش مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشید و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که در وردپرس به مدیر سایت اختصاص داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

ویرایشگر گوتنبرگ به وردپرس 5.2 به روز شده است

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ تقریباً همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان تاکنون، پیشرفت های مداومی برای بهبود آن صورت گرفته است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شد. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

برای ایجاد بلوک های جدید

در نسخه 5.2 وردپرس، بلوک های جدیدی در ویرایشگر پیش فرض معرفی شدند. البته برخی به عنوان ویجت در دسترس بودند. اما اکنون می توانید از آن در پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این بلوک به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای هر صفحه و پست یک فید Rss تهیه کنید.

جستجو: قابلیت جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شده است

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پیام های منتشر شده در آن را مشاهده کنند.

ابزار جدید مدیریت لاگ

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض برای همه صفحات و پست ها هستند. البته بلوک هایی در مدل و افزونه های شما وجود دارد که به موارد فوق اضافه می کنند. شما به همه اینها نیاز ندارید. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

به روز رسانی اصلی شعبه 5.2.1

در نسخه کودک نسخه 5.2.1، وردپرس یک پچ را در 31 می 2018 منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی در دنیای وب منتشر کرد. در این نسخه 33 باگ تست و رفع شده است که مربوط به بخش هایی از بهبود ویرایشگر بلاک، ویژگی های دسترسی، دست زدن به مبحث بین المللی سازی و تست عملکرد سایت از همه لحاظ می باشد.

تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

مشکلاتی در بخش متن ویرایشگر بلوک مربوط به زبان RTL وجود دارد. این مشکل در نسخه جدید کاملا حل شده است

یکی از خطاها مربوط به نداشتن حافظه کافی سیستم 32 بیتی است. این باگ در نسخه جدید به طور کامل رفع شده است.

لینک «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی اوقات دچار مشکل می‌شد و به صفحه مربوطه هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز برطرف شده است.

مشکلی وجود داشت که تابع wp_delete_file_from_directory() در سیستم های ویندوز حذف نمی شد. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشار دادن کلید shift + enter برطرف شد.

دو باگ رایج در وردپرس مربوط به امنیت و یک باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() تجدید نظر شده و مشکلات مربوط به نقل قول ها و سایر علائم نگارشی برطرف شده است.

PHP و MySQL بررسی شدند و خطاهای جزئی در آنها یافت و رفع شد.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکلات آن به طور کامل حل شده است.

دقت تست پروتکل HTTP بررسی و بهبود یافته است.

افزونه TinyMCE Editor Options به نسخه 4.9.4 به روز شده است.
 

مراجعه به مرجع: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی