شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شرایط دریافت ای نماد برای سایت فروشگاهی

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳ ب.ظ

 

ای نماد، نماد الکترونیکی است که برای کسب و کار‌های اینترنتی استفاده می‌شود. شخصی به سایت فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کند و قصد خرید محصولاتی که شما در سایت خود درج کرده‌اید را دارد؛ اما خرید برای قطعی شدن، نیاز به پرداخت غیر حضوری و اینترنتی دارد. خریدار تنها از سایتی خرید می‌کند که دارای ای نماد باشد.

https://magerta.ir/technology/education/ssl-buying-guide/

 مشتریان نسبت به فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی اعتماد دارند؛ اما به سایتی که تازه تأسیس شده است خیر، اینجا اهمیت ای نماد را متوجه می‌شوید. اهمیت ای نماد فقط به این موضوع ختم نمی‌شود، جهت دریافت درگاه بانکی برای پرداخت‌های اینترنتی، وجود ای نماد الزامی است.

هزینه دریافت ای نماد

هزینه دریافت ای نماد الکترونیکی چیزی حدود 175.000 تومان می‌باشد، که شامل هزینه‌های دریافت نماد، هزینه ارسال بسته احراز هویت از طریق پست و هزینه‌های جانبی خواهد بود.

 

انواع مدل ای نماد

تاکنون برای فروشگاه‌های اینترنتی سه مدل ای نماد اختصاص داده شده است.

 

  • ای نماد موقت

به وب‌سایت‌های فروشگاهی که حداقل‌ امکانات موجود را در اختیار دارند و در مراحل دریافت ای نماد دائم هستند، ای نماد موقت ارائه می‌شود.

 

  • ای نماد یک ستاره

ای نماد یک ستاره به اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی که در زمینه فروشگاهی فعالیت دارند اعطا شده است و در واقع رایج‌ترین ای نماد در بین مدل‌های دیگر می‌باشد.

 

  • ای نماد دو ستاره

شرایط دریافت این ای نماد با ای نماد یک ستاره یکی می‌باشد؛ اما فروشگاه اینترنتی دو ستاره علاوه بر ویژگی‌های یک ستاره باید دارای گواهینامه معتبر SSL نیز باشد. (برای قبول شدن این درخواست نباید از گواهینامه‌های SSL رایگان استفاده کرد)

 

مدارک لازم برای دریافت ای نماد

تنها مدارک لازم برای دریافت ای نماد الکترونیکی، تصویر مدارک شناسایی است که شامل تصویر صفحه شناسنامه و تصویر دو طرف کارت ملی می‌باشد.

شرایط لازم وب سایت برای دریافت ای نماد

مهم‌ترین بخش مقاله این قسمت می‌باشد که به شرایط وب‌سایتی که ای نماد دارد خواهیم پرداخت. در صورت نداشتن این ویژگی‌ها، وب‌سایت به حالت تعلیق درمی‌آید. به بررسی کامل این ویژگی‌های در لیست زیر خواهیم پرداخت:

 

خدمات و یا فروش به صورت آنلاین

ای نماد فقط به وب‌سایت‌های تعلق می‌گیرد که توانایی فروش و پرداخت‌های آنلاین را داشته باشند. ای نماد برای سایت‌هایی که فقط در زمینه معرفی و تبلیغات فعالیت دارند، در دسترس نخواهد بود.

 

عدم فروش به صورت اعتباری

ای نماد برای سایت‌هایی که به صورت کیف پول و یا اعتباری خدمات و کالاها را عرضه می‌کنند، در دسترس نیست.

 

آزمایشی نبودن سایت

سایتی که قصد دریافت ای نماد الکترونیکی را دارد باید سایت نهایی باشد؛ یعنی این که تمام تست‌های سایت انجام شده باشد و از حالت آزمایشی درآمده باشد.

قانون مند بودن کسب و کار سایت اینترنتی

همه خدمات و محصولاتی که توسط وب‌سایت ارائه می‌گردند باید قانونی باشد؛ به عنوان مثال سایت شرط بندی نباشد و یا محصولات غیر مجازی در آن به فروش نرسد.

 

باید تمام بخش‌های سایت به زبان فارسی باشد.

 

اگر قصد بازکردن سایت دیگری را دارید به تب بعدی منتقل کند.

 

از pop up استفاده نشود.

 

باید مشخصات درج شده در سایت به عنوان مالک، با مشخصات ای نماد یکی باشد.

 

کدپستی و آدرسی که در داخل سایت قرار می‌گیرد

از کد پستی می‌توان به آدرس رسید، پس لازم است که این اطلاعات با هم یکی باشند.

 

باید صفحه‌ای با نام درباره ما در صفحه وب‌سایت وجود داشته باشد.

 

داشتن اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی و حتی درج آدرس

 

باید قوانین و مقررات سایت ذکر شده باشد.

 

در سایت باید لینکی برای درج نظرات ثبت شده باشد.

 

درج هزینه‌هایی که مربوط به مشتری است.

خدماتی در سایت که به صورت رایگان صورت نمی‌گیرد، باید در سایت درج ‌شود. به عنوان مثال؛ اگر هزینه ارسال از طریق پیک، کمتر از مبلغ مشخصی باشد، به عهده مشتری خواهد بود.

 

نمایش کالای انتخاب شده در سبد خرید و ایجاد یک پیش فاکتور

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی