شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

Prime 5 کتاب درباره استرس

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۱ ب.ظ

 

ترس از بد ظاهر شدن و مورد قضاوت قرار گرفتن در مصاحبه کاری میتواند باعث ایجاد استرس در افراد شود. همچنین مصرف نوشیدنیهای الکلی باعث ایجاد اختلالاتی در هموستاز خواب میشود که این موضوع توانایی طبیعی بدن را برای خوابیدن مختل میکند. همچنین براساس تحقیقات انجام شده، مصرف کافئین باعث ایجاد یا بدتر شدن اضطراب و باعث حملات پانیک در افراد مبتلا به اختلال پانیک میشود. این کمک می کند ضربان قلب شما کاهش یابد، و به شما امکان می دهد آرامش بیشتری داشته باشید. نفسهای آهسته و عمیق میتواند به کاهش ضربان قلب و تثبیت فشار خون شما کمک کند. با توجه به اهمیت نقش استرس در عود و تداوم دورههای لوپوس و اثر سوء استرس بر بیشتر ابعاد زندگی این بیماران، نیاز است بیماران در زمینۀ کنارآمدن با استرس آموزشهای لازم را ببینند تا در هنگام مواجهه با موقعیتهای اجتنابناپذیر استرسزا بهخوبی وضعیت را مدیریت کنند و از آسیبهای ناشی از استرس مصون بمانند. سرپرستان باید برای تشخیص علائم و نشانه های استرس حرارتی ماسک های تنفسی آموزش ببینند. از اینرو پیشنهاد میکنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید.

کارگران باید همیشه پس از برداشتن هرگونه PPE، به خصوص دستکش، بهداشت دست را رعایت کنند. سرپرستان و کارگران را در مورد استرس گرمایی که ممکن است در مکان های غیرمعمول مانند محیط های مراقبت های بهداشتی در حین استفاده از PPE پیدا شود، آموزش دهید. پرسنل مراقبت های بهداشتی که در محیط های گرم و مرطوب کار می کنند اغلب باید از PPE با پوشش کامل، از جمله ماسک های تنفسی روانشناس در تهران استفاده کنند. هنگام واکنش به عواملی که منابع بیمارستان یا سایر سیستم های مراقبت بهداشتی را به چالش می کشد، ممکن است لازم باشد که پرسنل مراقبت های بهداشتی برای مدت طولانی از PPE استفاده کند. ۴. مکملهای ویتامین D و C: ویتامینهای D و C به عنوان مکملهای معمولی برای تقویت سیستم ایمنی معرفی میشوند. اگرچه اکثر کادر درمان کار خود را در یک محیط داخلی (بیمارستان، کلینیک) با کنترل های محیطی برای راحت نگه داشتن فضای کار انجام می دهند، شرایط اضطراری یا بیماری های همه گیر ممکن است نیاز به ساخت سریع بیمارستان های صحرایی داشته باشد، که ممکن است سیستم های کنترل محیطی قادر به ایجاد و حفظ یک بیمارستان نباشند. اگر به دنبال ترک سیگار هستید، باید بگوییم که خوشبختانه روشهای مختلفی برای ترک آن وجود دارد.

همچنین برای ترک سیگار میتوانید از برخی روشهای خانگی نیز استفاده کنید؛ برای مثال به کارگیری عادتهایی که ممکن است حواس شما را پرت کند، یکی از راههایی است که از مصرف سیگار و دود آن دور بمانید. همچنین روشهای دیگری چون رایحه درمانی و مدیتیشن نیز در درمان اضطراب موثر خواهند بود. آیا کاهش استرس تنها مستلزم استفاده از روشهای دارویی یا درمان افسردگی و اضطراب بدون دارو نیز وجود دارند؟ داروهای روانپزشکی بر اساس بیماری طبق بندی نمی شوند بلکه طبق علائم بیماری و عملکرد طبقه بندی می شوند و برای همین است که داروهای ضد افسردگی برای اضطراب نیز تجویز می شوند. این افراد باید تحت کنترل پزشک یا روانپزشک قرار گرفته و طبق دستور پزشک معالج از دارو درمانی هم استفاده کنند. در حین استراحت، پرسنل باید با آب خنک یا نوشیدنی کربوهیدرات دار متعادل آبرسانی کنند، مقداری غذای مغذی بخورند، و قبل از شروع مجدد کار، زمان کافی برای خنک شدن در یک منطقه دارای تهویه مطبوع صرف کنند.

با توجه به این واقعیت که قرار گرفتن در معرض گرما ممکن است بر شناخت تأثیر بگذارد، مهم است که فشار حرارتی را بر روی کارگرانی که ممکن است شانس بیشتری برای خودآلودگی ناخواسته در طول فرآیند پاکسازی PPE داشته باشند، محدود کنیم. در اینجا، عبارت استرس تنها به نوعی از استرس محدود است که عواقب منفی قابل ملاحظهای دارد. هنگام کار در محیط هایی با سطوح گرما یا رطوبت بالا، مهم است که اقدامات پیشگیرانه مانند استراحت های برنامه ریزی شده (در صورت امکان با توجه به شرایط) برای بازدید از یک منطقه استراحت و فاصله گرفتن از کار فوری و ناراحتی های PPE، انجام دهید. تمامی ورزشها در کنترل علائم اضطراب موثر هستند؛ اما ورزشهایی مانند HIT (تمرین تناوبی با شدت بالا) یا دویدن بهترین انتخاب است. هنگامی که از طریق بینی عمیق نفس می کشید، ریه های شما به طور کامل منبسط شده و شکم شما بالا می رود. در غیر این دو صورت، به یاد ندارم بیماری را از ادامه روند درمان با پروپرانولول منع کرده باشم. بعضی اوقات این هورمون ها با اعمال اثر بر لوله گوارش باعث ایجاد درد و اسهال می شوند یا این که می توانند نفخ ،آروغ، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، گاستریت و …

در برخی افراد نیز حذف کافئین بصورت قابل توجهی علائم اضطراب را بهبود میبخشد؛ چرا که مصرف کافئین باعث بروز تغییر در ساختار شیمیایی مغز میشود و موجب افزایش هوشیاری و ترشح آدرنالین میگردد. گلیسین: چند مطالعه نشان می دهد که مصرف 3 گرم اسید آمینه گلیسین می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. چند نفس عمیق بکشید (Take a breath). آشنایی با سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود و همچنین شخص مصاحبه کننده و پیشینه و تجارب او میتواند به شما کمک کند تا با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری در جلسه مصاحبه ظاهر شده و استرس کمتری داشته باشید. برای استفاده از عصاره های ضروری برای استرس، سه قطره را بر روی یک پد پنبه ای بریزید و 10 بار آن را کاملا نفس بکشید. برای کاهش استرس، چند قطره روغن اسطو خودوس را روی یک دستمال بریزید و استنشاق کنید. اضطراب ممکن است به دلیل اتفاقات مختلف در طول روز با افراد همراه باشد؛ اما زمانی که به یک نقطه غیر قابل کنترل یا بیش از حد میرسد و شروع به تاثیرگذاری در زندگی فرد میکند، از آن به عنوان اختلال اضطراب یاد میشود. اضطراب پاسخ طبیعی بدن به اضطراب است و در واقع یک نگرانی شدید، بیش از حد و مداوم درباره موقعیتهای روزمره زندگی است.

زمان کار در محیط گرم را محدود کنید و یا زمان بازیابی را که در یک محیط خنک سپری می شود افزایش دهید. دلیل اهمیت بالای این امر این است که ممکن است برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض گرما، وقفه های کاری افزایش یابد، در نتیجه تعداد شانس خودآلودگی در طی مراحل مکرر افزایش می یابد. فعالیت بدنی منظم و ورزش کردن مستمر تنها باعث سلامت جسمی نمیشود؛ بلکه به سلامت روان نیز کمک خواهد کرد. به طور مثال با تلفن قراری را تنظیم می نمایند. برای اینکه این اتفاق نیفتد، حتما زنگ ساعت خود را از شب قبل تنظیم کنید. استفاده طولانی مدت از PPE بار فیزیولوژیکی کاربر را افزایش می دهد و معمولاً به شکل استرس تنفسی و استرس گرمایی خود را نشان می دهد. سیستم عصبی خودمختار بدن دارای یک استرس داخلی است که باعث تغییرات فیزیولوژیکی می شود تا بدن بتواند با شرایط استرس زا مقابله کند. اضطراب نوعی احساس طبیعی است که هر فردی ممکن است در موقعیتهای مختلف زندگی خود آن را تجربه کند. اضطراب ممکن است به روشهای مختلفی در بدن افراد ظاهر شود، برای مثال در طی اضطراب فردی ممکن است دچار معده درد و فردی دیگر دچار حملات پانیک، کابوس یا افکار دردناک شود.

در واقع روشهای طبیعی زیادی برای درمان اضطراب وجود دارد که بسته به شرایط افراد میتوان هر کدام از آنها را انتخاب کرد. این بدان معنی است که بدن به دارو عادت کـرده است و برای رسیـدن به اثر مورد نظر، نیاز بیشتری دارد. 2. ترس بیشتر از عوامل بیرونی حاصل می شود ولی استرس و اضطراب حاصل چند مورد حل نشده درونی است. تحقیقات علمی در این زمینه نشان میدهند که عوامل جسمی، ارثی، اجتماعی، عاطفی و شناختی نیز ممکن است باعث استرس فرد شوند. دمای محیط اطراف ممکن است به سطوحی از گرما و رطوبت برسد که باعث ناراحتی یا خطرناک شدن هم برای کادر درمان و هم بیماران شود. تحقیقات نشان میدهد که سطوح پائین ویتامین E ممکن است در برخی افراد منجر به افسردگی شود. همچنین تحقیقات انجام شده نشان میدهد که مصرف کافئین برای تمامی افراد خطرناک نیست؛ اما بطور کلی باید در نوشیدن مواد کافئیندار تعادل را رعایت کرد. تحقیقات انجام شده نشان میدهد که خواب بخش مهمی از سلامت روان افراد است و متاسفانه تقریبا دو سوم بزرگسالان کمتر از ۶ ساعت در شب میخوابند؛ در صورتی که بزرگسالان باید بین ۷ تا ۹ ساعت در روز بخوابند.

بهتر است قبل از شروع مصاحبه با یک دوست نزدیک و خوش انرژی تماس گرفته و صحبت کنید یا به سراغ فردی از اعضای خانواده که همیشه هوای شما را دارد بروید. برای مثال مشاوره خانواده همیشه زوج ها را به ارامش و مثبت نگری دعوت می کنند. استراحت درست داشته باشید و میزان خوابتان را تنظیم کنید. اگر خیلی سرتان شلوغ است و فراموش می کنید که آب کافی مصرف کنید، می توانید یک تایمر روی تلفن یا ساعت هوشمند خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که هر 15 تا 20 دقیقه یک فنجان آب بنوشید. آزمایش ژنتیک تغذیه حنیفا به شما کمک میکند تا میزان دقیق نیاز خود به این ماده را شناخته و مقدار مصرف خود را بر این اساس تنظیم کنید. مقدار کافی آب خنک (15 درجه سانتیگراد) در نزدیکی محل کار فراهم کنید و کارگران را تشویق کنید که مکررا از آن بنوشند. کارگران همچنین باید از شرایط سلامتی خود آگاه باشند و تشویق شوند که محدودیت های زمان استراحت برای سلامت و ایمنی شخصی را بدانند.

همچنین می تواند باعث افزایش وزن و افزایش خطر بیماری در بزرگسالان و کودکان شود. کشیدن سیگار در شرایطی که فرد دچار استرس است، به مرور زمان باعث افزایش اضطراب او میشود. کارگران باید سالم و متمرکز بمانند، مخصوصاً هنگام استفاده از PPE به منظور جلوگیری از خودآلودگی احتمالی. هرچه PPE که کارگران باید از آن استفاده کنند بیشتر باشد، خطر استرس گرمایی و فشار فیزیولوژیکی آن ها بیشتر می شود. سیستمی را اجرا کنید که در آن کارگران از علائم و نشانه های فشار گرمایی فیزیولوژیکی و استرس حرارتی ماسک های تنفسی اطلاع پیدا کنند. حتی ممکن است عکس این اتفاق رخ دهد، یعنی فرد بر اثر افزایش فشار خون و عصبانیت، پوستش دچار پرخونی و التهاب شود. یکی از راهکارهایی که تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد، صحبت با افرادی است که حس خوبی به شما منتقل میکنند. این کار بدون شک به کاهش استرس قبل از مصاحبه کمک میکند. در واقع کاهش مصرف الکل اضطراب و افسردگی افراد را بهبود میدهد؛ چرا که نوشیدن زیاد الکل تعادل انتقال دهندههای عصبی را بر هم میزند و سلامت روانی افراد را دچار اختلال میکند که منجر به بروز علائم خاصی از اضطراب میشود.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی