شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

چه نوع سمعک هایی وجود دارد؟

سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۲۵ ب.ظ


سمعک ها انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز فرد و سطح مشکل از مدل های مختلفی استفاده می شود. برای جبران کم شنوایی از وسایل الکترونیکی به نام سمعک استفاده می شود. انواع مختلفی از کم شنوایی وجود دارد که از نظر شدت و فراوانی متفاوت است. هر نوع سمعک برای شدت و نوع کم شنوایی خاصی استفاده می شود. نه تنها این، سمعک عملکرد بسیار خوبی برای توانبخشی و درمان وزوز گوش دارد. امروزه سمعک مخصوص سمعک رادیال در تمامی برندهای سمعک تولید می شود.

این نوع سمعک در مقایسه با مدل های یک دهه قبل با ویژگی ها و پیشرفت های زیادی همراه بوده است. پیش از این برای خرید تجهیزات صوتی تنها با چند انتخاب و چند برند خاص سر و کار داشتید و مانند امروز نمی توانید بهترین مدل و نوع تجهیزات صوتی را با توجه به شنیدن و نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. به نظر می رسد دفترچه های راهنمای قدیمی انعطاف ناپذیر هستند و صدای زیاد و تقویت نامناسب گاهی اوقات می تواند به شنوایی کاربران آسیب برساند. مقایسه بین مدل پشت گوش و جیبی تنها انتخابی است که در گذشته به خوبی درک نشده است. نوع دوم سمعک می تواند انواع مختلف کم شنوایی و نیازهای خاص را پوشش دهد. سمعک های پیشرفته و هوشمند، بی سیم، ضد آب و تقویت کننده با کمک شنوایی شناس انتخاب می شوند و بر اساس کم شنوایی خاص شما طراحی و نصب می شوند. بسیاری از برندهای سمعک با تحقیق و تلاش مستمر توانسته اند جدیدترین فناوری را برای ناشنوایان ایجاد کرده و در محصولات خود از آن استفاده کنند. رقابت در صنایع مختلف سمعک به نفع مصرف کنندگان خواهد بود و بهترین و پیشرفته ترین سمعک ها را با قیمت مناسب ارائه می کند. برای خرید سمعک در مرکز تهران با ما تماس بگیرید.

نوع سمعک مناسب شخص به وضعیت شنوایی فرد و عواملی مانند مجرای شنوایی، توانایی حرکت و ... بستگی دارد. بهترین سمعک توسط شنوایی شناس برای افراد کم شنوایی و وزوز گوش انتخاب و تجویز می شود. اگر قصد خرید سمعک را دارید و یا می خواهید از قیمت سمعک مطلع شوید، می توانید با متخصصین شنوایی شناس ما تماس بگیرید.

سمعک چیست؟

سمعک لوازم جانبی است که با استفاده از مدارهای الکترونیکی مختلف، شنوایی فرد را تقویت می کند. و صدای دریافتی را گسترش داده و پردازش کنید. این تجهیزات از نظر اندازه، سبک و قدرت در انواع مختلفی تولید می شوند.

انواع سمعک و معیارهای طبقه بندی آنها

تمام سمعک ها بر اساس ویژگی های پردازش، برند، اندازه و غیره طبقه بندی می شوند. برندهای مختلف مدل های مختلفی از سمعک را از نظر اندازه و قدرت تولید می کنند. در ادامه به تحلیل این موارد خواهیم پرداخت.

انواع سمعک از نظر پردازش صدا، تکنولوژی و عملکرد

سیستم های پردازش سمعک از نظر عملکرد به سه خانواده آنالوگ، دیجیتال و هوشمند تقسیم می شوند. این سیستم پردازشی کیفیت صدا و قدرت شنوایی فرد را تغییر می دهد و قابلیت تنظیم سمعک نیز متفاوت خواهد بود. این دسته از نظر فناوری شامل محصولاتی مانند ضد آب، بی سیم، دو گوش و به طور خاص برای وزوز گوش می باشد. ما انواع سمعک را از نظر فناوری و پردازش معرفی می کنیم.

سمعک های آنالوگ ابتدایی ترین انواع سمعک ها هستند.
برای تجویز سمعک در تهران کلیک کنید.
ابتدایی ترین و ساده ترین سیستم پردازشی که در سمعک استفاده می شود، سیستم آنالوگ نام دارد. سمعک آنالوگ تمام صداهای دریافتی را تقویت می کند و شدت صدا درجه این تقویت را تغییر نمی دهد. سیستم قابل تنظیم نیست و فقط می توانید حجم آن را کم و زیاد کنید. در واقع صداهای مهم گفتاری و صداهای بلند پس زمینه به همان میزان تقویت می شوند که باعث آزار فرد می شود و کیفیت صدا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یکی از معایب انواع سمعک های آنالوگ، تقویت همزمان صداهای با صدای بلند و صداهای گفتاری مطلوب است. صدای هواپیما مانند و صدای مکالمه آرام به یک اندازه تقویت می شود. این اختلال به حلزون گوش انسان آسیب می رساند. زیرا صدای بلند باعث کاهش شنوایی می شود. این سمعک ها به طور مداوم با پیشرفت های تکنولوژی به روز می شوند.

قیمت سمعک آنالوگ چقدر است؟

قیمت سمعک آنالوگ از 600 هزار تومان شروع می شود. محصولات آنالوگ ارزان ترین دسته سمعک ها هستند. برخی از این محصولات ضد آب بوده و بدنه محکمی دارند. اکثر سمعک های آنالوگ پشت گوش قرار می گیرند و مدل های داخل گوش در دسته آنالوگ بسیار اندک هستند. امروزه سمعک های آنالوگ جای خود را به محصولات سمعک پیشرفته داده اند. تعمیر سمعک در شمال تهران
انواع سمعک دیجیتال و نقطه عطف تکنولوژی

با گسترش فناوری دیجیتال و استفاده از آن در هدفون، ویژگی های زیادی در این دستگاه ها ارائه شده و استاندارد جدیدی از نظر کیفیت صدا تعریف شده است. انواع سمعک دیجیتال توسط کامپیوتر کنترل می شود و بر اساس میزان کم شنوایی فرد تعیین می شود. استفاده از قابلیت های دیجیتال امکان استفاده از فناوری های مختلف را فراهم می کند. به عنوان مثال، صداهای ملایم بیشتر تقویت می شوند و صداهای بلند و ناگهانی تقویت کمتری دارند و این امر باعث سهولت و افزایش توانایی درک گفتار کاربر می شود.

بخش‌های مختلف سیستم شنوایی طبیعی انسان در مدارهای مختلف در سمعک‌های دیجیتال شبیه‌سازی شده‌اند تا تجربه شنیداری تقویت‌شده تا حد امکان به شنوایی طبیعی نزدیک شود. سیستم حذف نویز محیط و سیستم لغو بازخورد باعث راحتی کاربر می شود. یکی دیگر از تکنیک های کاربردی استفاده از دو میکروفون است که صداها را از جهات خاص دریافت می کنند. محصولات دیجیتال به لطف استفاده از مدارهای مجتمع کوچکتر و زیباتر به نظر می رسند که منجر به تولید سمعک های نامرئی و پشت گوشی با قابلیت های بی سیم شده است.

ضعف عمده فناوری آنالوگ در مدل های دیجیتال برطرف شده است و تقویت آن بسته به شدت صدای دریافتی متفاوت است که به حفظ شنوایی فرد و جلوگیری از آسیب شنوایی کمک می کند. فناوری دیجیتال اغلب قیمت های مناسب و ویژگی های قابل قبولی را ارائه می دهد.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی