شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی


ورق استیل 304 چیست؟ آلیاژ استیل 304 ترکیبی از آهن و کربن است که در رده فولاد و رده 300 قرار می گیرد. ورق استیل 304 یکی از محبوب ترین آلیاژهای صنعت جهان است. ورق 304 آلیاژی ضد زنگ است که از گروه فولادهای کروم نیکل آستنیتی است و به فولاد 8-18 نیز معروف است.

این آلیاژ که در ضخامت‌ها، اندازه‌ها و لایه‌های مختلف به فروش می‌رسد، ماده‌ای بسیار پرکاربرد است و در ساخت محصولات متنوعی استفاده می‌شود. از ویژگی های مهم آن می توان به انعطاف پذیری و جوش پذیری عالی اشاره کرد. ورق فولادی 304L هم عیار 304 است اما در ترکیب شیمیایی کربن کمتری دارد.

این آلیاژ پس از جوشکاری نیازی به عملیات حرارتی ندارد. منطقه آستنیت در چنین آلیاژهایی حتی در دماهای برودتی استحکام بسیار خوبی دارد. ورق فولادی 304 به دلیل ساختار آستنیتی خاصیت مغناطیسی ندارد به همین دلیل به آن ورق استنلس استیل نیز می گویند.

آنالیز ورق فولادی 304 چیست؟

در زیر ترکیب شیمیایی فولاد ضد زنگ 304 را بررسی خواهیم کرد.

کروم: این عنصر استحکام کششی، سختی، سختی پذیری، خوردگی و مقاومت در برابر سایش را افزایش می دهد.

نیکل: این عنصر استحکام و سفتی را بدون کاهش استحکام و لرزش افزایش می دهد.

مولیبدن: وجود عنصر مولیبدن در این آلیاژ باعث افزایش استحکام، سختی، سختی و سختی می شود. مقاومت در برابر خزش و استحکام را در دماهای بالا افزایش می دهد.

یکی از مهمترین خواصی که در خواص مکانیکی فولاد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، مقاومت کششی و استحکام تسلیم است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، فولاد 304L نسبت به سایر گریدها دارای استحکام کششی کمتر و استحکام کششی کمتری است. از جهات دیگر سه درجه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

انواع ورق استیل 304 چیست؟

بر اساس وضعیت سطح ورق فولادی 304 به سه گروه طبقه بندی می شود:

ورق استیل 304 براق

ورق فولادی 304

ورق مات 304

ورق استیل 304 روشن

این نوع ورق فلزی به طور گسترده در بازار فلز استفاده می شود، سطح آن در فرآیند پولیش روشن و براق می شود. ورق استیل براق 304 مهفا در مواقعی که ظاهر بسیار مهم است و هزینه آن بیشتر از سایر ورق ها می باشد استفاده می شود.

ورق استنلس استیل 304

با رفتن در جهات ثابت و مشخص تولید می شود. شیارهای سطح ورق استنلس استیل 304 از تمیز شدن کثیفی و چربی جلوگیری می کند. از این نوع ورق در ساخت ساعت و جواهرات استفاده می شود.

مات 304 کمر بانگا

ورق استیل مات 304 نسبت به ورق روشن قیمت کمتری دارد. این صفحه در شرایطی استفاده می شود که فقط مقاومت و مقاومت در برابر خوردگی مهم است و ظاهر آن مهم نیست.

تفاوت فولاد 201 با استیل 304 چیست؟

یکی از دو فولاد دیگری که می توان با یکدیگر اشتباه گرفت و خواص مشابهی دارند، فولاد 304 و 201 هستند. البته این دو فولاد تفاوت های مشترکی نیز دارند. انتخاب برای مشتریان اولین تفاوت درصد نیکل مصرفی در این دو فلز است.

میزان کربن فولاد 201 کمتر از فولاد 304 است، بنابراین قیمت ورق فولادی 304 بیشتر از فولاد 201 است، اما به دلیل وجود درصد منگنز بیشتر در ساختار فولاد 201، این فولاد از دوام بیشتری برخوردار است. نسبت به فولاد 201. فولاد 304. علاوه بر این مقاومت به خوردگی فولاد 304 از 201 بیشتر است و استفاده از آن در محیط هایی با افزایش خوردگی توصیه می شود.

تفاوت فولاد 304 با استیل 316

استنلس استیل 304 و 316 از جمله پرکاربردترین فولادهای ضد زنگ هستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با توجه به شباهت خواص این دو دسته ورق، انتخاب بین آنها برای کاربران کمی مشکل است.

فولاد 304 یکی از انواع آلیاژ استنلس استیل است که با نام فولاد ضد زنگ 304 نیز شناخته می شود. یکی از ویژگی های بارز این فولاد مقاومت در برابر خوردگی بالا، ماشین کاری خوب و خواص کششی آن است. فولاد آلیاژی 316 یکی دیگر از فولادهای ضد زنگ محبوب در بازار است که قابلیت های برش، جوش و چکش خواری خوبی دارد.

همانطور که گفته شد، این دو فولاد خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی مشابهی دارند، با این حال تفاوت های جزئی انتخاب بین آنها را دشوار می کند.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو فولاد این است که فولاد 316 دارای درصد بالایی از نیکل و مولیبدن است که باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و بهبود خواص مکانیکی و مقاومت حرارتی می شود. بنابراین قیمت ورق استیل 316 از نوع 304 بالاتر بوده و انتخاب استیل 304 برای مشتریان به صرفه تر است.

وزن و فرمول محاسبه ورق فولادی 304 چیست؟

فولاد آلیاژی از آهن و کربن است. فولاد با حرارت دادن آهن در حضور اکسیژن ساخته می شود. آهن فلزی نرم و چکش خوار است. افزودن 1.5 تا 2 درصد کربن، فولاد را به فلزی قوی تر اما انعطاف پذیرتر تبدیل می کند. فولاد ضد زنگ فولادی است که مقادیر مختلفی کروم برای جلوگیری از خوردگی به آن اضافه شده است.

چدن فولادی است که میزان کربن آن بالای 2 درصد است. چکش خوار نیست اما قابل ذوب و قالب گیری است. بسته به درجه، Klöckner Metals به طور معمول ورق فولادی 304 را در 48 اینچ، 60 اینچ، 72 اینچ، 84 اینچ، 96 اینچ، و طول های 240 اینچ تا 480 اینچ در عرض ارائه می دهد. in.. in. به صورت کویل آسیاب شده (هر طولی را می توان هنگام برش ورق عرضه کرد: طول، کلاف یا نورد گرم). ضخامت بر اساس درجه نیز بسیار متغیر است، بنابراین برای محاسبه وزن رول گسسته a36 با عرض 48 اینچ، طول 96 اینچ، 3/8 اینچ یا 0.1875 اینچ ضخامت، باید محاسبه کنید:

عرض * طول * ضخامت * چگالی = وزن

48 اینچ * 96 اینچ * 0.1875 اینچ * 0.284 پوند/اینچ = 245 پوند.

توجه داشته باشید که استانداردسازی واحدها در هر محاسباتی همیشه خوب است. Metal همچنین یک ماشین حساب صفحه فولادی کربنی با کاربری آسان برای محاسبات سریع ارائه می دهد.

کاربرد ورق فولادی 304 در صنایع مختلف

ورق فولادی 304 کاربردهای متفاوت و متفاوتی در صنایع مختلف دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

فنر، پیچ و مهره

پانل ساخت و ساز

چندین لوله درست کنید

تجهیزات تولید دارو

تبادل حرارت

تولید انواع بست

تجهیزات برای پردازش مواد غذایی و لبنیات

صندلی آشپزخانه، سینک، فریزر.

ساخت ظروف آشپزخانه مانند تابه

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی