شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

ورق استیل 403 چیست؟

چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷ ق.ظ


استیل 430 یکی از گریدهای فولادی با مشخصات ویژه است و به همین دلیل استفاده از ورق استیل بسیار گسترده است. فولاد 430 حاوی 16 تا 18 درصد کروم در ترکیب خود است. مقدار بالای کروم در این ساختار آلیاژی به آن مقاومت در برابر خوردگی قوی می دهد. علاوه بر این، استفاده از ورق فولادی 430 در محیط های دارای اسید نیتریک بسیار مطلوب است.

ورق استیل بگیر 430 در مواقعی که جوشکاری مورد نیاز است کاربرد فراوانی دارد. به دلیل کم کربن بودن سازه فولادی 430 به راحتی می توان آن را جوش داد. یکی دیگر از دلایل استفاده از ورق 430 در صنایع مختلف، کیفیت دستگاه و طراحی آن است. ورق 430 سفتی کمی دارد و به راحتی خم می شود و شکل خود را دارد.

راهنمای خرید فولاد 430 ورق

فولاد ضد زنگ 430 یا 1.4016 آلیاژی است که حاوی کروم است و از گروه فولادهای فریتی است. این آلیاژ به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری خوب و همچنین مقاومت در برابر اسید نیتریک شناخته شده است که می تواند در کاربردهای شیمیایی خاص مورد استفاده قرار گیرد.

ورق فولادی 430 فولاد ضد زنگ است که با عملیات حرارتی سخت نمی شود. این انعطاف پذیری عالی در کار سرد نشان می دهد و می تواند به راحتی به بسیاری از اشکال دلخواه تبدیل شود. صفحه 430 مغناطیسی است.

در روش های تولید مانند آهنگری، این ورق باید پس از حرارت دهی یکنواخت تا دمای 816-1038 درجه سانتی گراد عمل آوری شود. سپس قطعه باید در هوا تا دمای اتاق خنک شود و آنیل شود. قرار گرفتن طولانی مدت در دمای اتاق باعث جوانه زدن بذرها می شود. از این کار باید اجتناب شود زیرا رشد بیش از حد دانه می تواند باعث ایجاد بافت "پوست پرتقال" در سطح قطعه شود. از آنجایی که آلیاژ 430 معمولاً در کاربردهای تزئینی استفاده می شود، پرداخت سطح مهم است.

انواع ورق های فلزی را بیابید

فولاد گرید 430F همچنین به صورت میله ای برای استفاده در ساخت پیچ و اتصالات، شفت، پینیون، چرخ دنده و پیچ گوشتی اتوماتیک استفاده می شود.

گرید 434 دارای خواص مشابه با درجه 430 است، اگرچه نسخه حاوی مولیبدن است. محتوای مولیبدن مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد.

ویژگی های گیرنده چیست؟

ورق فولادی 430 دارای ساختار فریت و مغناطیسی می باشد. به همین دلیل در صنعت به ورق فلزی معروف است. ساختار فریتی و محتوای کربن کم در ترکیب، فولاد 430 را در برابر عملیات حرارتی مقاوم می کند. برای افزایش استحکام کاغذ باید از روش های سرد کار استفاده کرد.

مقاومت در برابر خوردگی فولاد 430

به دلیل مقاومت بالای فولاد 430 در برابر تنش، از ورق در محیط های حاوی مواد خورنده و تنش بالا استفاده می شود. ورق فولادی 430 در برابر اسیدهای آلی مقاوم است، مقاومت عالی در برابر اسید فسفریک و اسید استیک. علاوه بر این، صفحه فولادی در برابر اکسیداسیون در دماهای بالا مقاوم است.

یکی از معایب فولاد 430 شکنندگی آن در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد است. به همین دلیل، استفاده از ورق فولادی در این دما بسیار محدود است، زیرا ورق فولادی رفتار شکست شکننده ای را نسبت به نیروهای وارده در این دما از خود نشان می دهد.

430 خواص ورق فولادی

ورق فولادی گرید 430 در بسیاری از انواع مانند اسید نیتریک و برخی اسیدهای آلی مقاومت به خوردگی خوبی دارد و مانند سایر گریدهای فریتی مقاومت آن در برابر ترک فشاری بسیار بالاست.

فولاد 430 در دمای حداکثر 870 درجه سانتیگراد و هنگامی که به طور مداوم تا 815 درجه سانتیگراد گرم می شود، مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد. پس از حرارت دهی طولانی مدت در دمای 400-600 درجه سانتیگراد، ورق فولادی ضد زنگ 430 ممکن است شکننده شده و نیاز به بازپخت داشته باشد. ورق فولادی را می توان به راحتی سرد کار کرد، اما به اندازه آلیاژ 304 چکش خوار نیست. مزیت 430 نسبت به 304 قیمت پایین آن به دلیل نیکل کم این آلیاژ است. (نوع فولاد آلیاژی)

کاربرد ورق فولادی 430

وسایل نقلیه عمومی و ریلی و جاده ای، ساخت کانتینر، تجهیزات ذخیره سازی و حمل و نقل برای صنعت قند، ظروف آشپزخانه، بست، فرآوری مواد غذایی، قطعات روغن سوز.

البته بیشترین کاربرد 430 در آشپزخانه های صنعتی، لوازم خانگی و دکوراسیون دکوراتیو می باشد.

داخل ماشین ظرفشویی

داخل یخچال قالب بزنید

انواع تکیه گاه و بست

اجاق گاز

لوله دودکش داخلی

کاربرد اصلی گرید 430F در تولید قطعات ماشینکاری شده است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند.
 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی