شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

هر آنچه باید در مورد جراحی پلاستیک بدانید

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ


بسیاری از شما نام این جراحی را شنیده اید اما جزئیات کاملی ندارید پس برای دریافت اطلاعات کامل در مورد جراحی پلاستیک با ما همراه باشید. افرادی که این جراحی را انجام می دهند از مواد مصنوعی زیادی بر روی صورت خود استفاده می کنند، به همین دلیل به این عمل جراحی پلاستیک گفته می شود، اما اینطور نیست، بنابراین نام آن از کلمه یونانی plasticos گرفته شده است. فرم.

در واقع این مداخله زیبایی فرد را افزایش می دهد و در مواردی توانایی های او را افزایش می دهد. پزشک محدوده این نوع جراحی را تعیین می کند و گاهی اوقات می تواند کل صورت، بینی، لب ها و گردن فرد را شامل شود. در واقع این عمل جزء تخصص جراحی بینی و گلو بوده و از دو بخش جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی تشکیل شده است.

جراحی پلاستیک چیست و جراح پلاستیک کیست؟

او مردی است که بعد از MD در جراحی عمومی تخصص گرفت و سه سال بعد پس از فوق تخصص در یک دانشگاه معتبر، جراح پلاستیک شد.

تفاوت بین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی

آنها از جراحی پلاستیک برای شکل دادن به هر قسمت از بدن استفاده می کنند. از سوی دیگر، جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که برای زیباسازی اعضای بدن استفاده می شود. در واقع، هر عمل زیبایی جراحی پلاستیک است، اما برعکس نیست. به عنوان مثال، اگر صورت فردی در اثر تصادف آسیب ببیند و چند قسمت از صورت آسیب دیده باشد، پزشک با روش های مختلفی به نام جراحی پلاستیک صورت فرد را بازسازی می کند که برای ترمیم چهره فرد انجام می شود. بازگشت به حالت عادی. . اما این عمل برای زیباسازی اعضای صورت انجام نمی شود، بلکه برای ترمیم قسمت های طبیعی صورت انجام می شود.
 

 

جراحی پلاستیک چگونه انجام می شود؟

یکی از مزایای جراحی ترمیمی ترمیم و اصلاح عیوب انسانی است. به عنوان مثال، ناتوانی در بدو تولد یا آسیبی که در طول زمان برای فرد ایجاد می شود، مانند سوختگی ناشی از تصادفات رانندگی، گاز و غیره.

در واقع درمان زیبایی درمانی است که بخشی از فرد را تغییر می دهد، به طوری که افراد نسبت به خود احساس بهتری پیدا می کنند و در نتیجه اعتماد به نفس و شخصیت بهتری پیدا می کنند. تغییر اندازه سینه، تغییر شکل بینی و برداشتن چربی از قسمت های مختلف بدن رایج ترین عمل های زیبایی است.

تکنیک های جراحی پلاستیک

1- جراحی پلاستیک بینی

جراحی پلاستیک رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر ساختار غضروفی بینی و اصلاح شکل و اندازه بینی می شود. در واقع این عمل ربطی به بافت های نرم پوست ندارد و عمل بر روی بافت های سخت بینی انجام می شود. امروزه رینوپلاستی یا جراحی بینی به یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلاستیک در ایران تبدیل شده است که به طور متوسط ​​از هر 10 نفر حداقل 5 نفر تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند.
 

2- جراحی پلاستیک برای بازسازی پوست و بافت نرم بینی

این جراحی شامل بازسازی و ترمیم پوست است. در واقع این عمل روی بافت های نرم و غشای بینی کار می کند و از طریق جراحی یا فلپ پوستی انجام می شود. پوست ناشی از سرطان یا جراحت

پیوند همان پوستی است که از قسمت دیگری از بدن برداشته شده و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

پشت پوست و محل اتصال است که از یک قسمت بدن جدا شده و به قسمت جدید منتقل می شود، پس از تنظیم در محل جدید و بدون اینکه ثابت باشد، اتصال قدیمی قطع می شود. این عمل به منظور زیبایی انجام نمی شود، بلکه هدف آن رساندن وضعیت ناخوشایند فرد به وضعیت قابل قبول است. پزشک تصمیم می گیرد که آیا فرد به جراحی ترمیمی یا استفاده از گرافت یا کلاهک نیاز دارد.

جراحان پلاستیک چه تخصصی دارند؟

جراحی زیبایی

جراحی زیبایی یک بخش بزرگ محسوب می شود و شامل جراحی صورت و بدن نیز می شود. با توجه به کمال گرایی که امروزه در بین اکثر ما فراگیر شده است، افراد زیادی علاقه مند به انجام انواع جراحی های پلاستیک هستند. از برداشتن زائده های صورت و بدن تا اضافه شدن اعضای بدن از طریق تزریق چربی و...

جراحی سوختگی

جراحی سوختگی به دو صورت انجام می شود، برای سوختگی های شدید که جراحی بلافاصله انجام می شود یا برای ترمیم یا بازسازی بدن پس از سوختگی های جزئی. می توان گفت یکی از زیباترین انواع جراحی پلاستیک جراحی سوختگی است که در برخی موارد به بیمار امید و دید بهتری می دهد.

جراحی دست

جراحی دست یکی از تخصص های جراحان پلاستیک است و این عمل زمانی انجام می شود که دست دارای بیماری مزمن یا بیماری مادرزادی دست و مچ باشد. جراحان عمومی نیز می توانند این عمل را انجام دهند، اما از آنجایی که نتایج عمل برای خانم هایی که دست های نرم تری دارند اهمیت بیشتری دارد، بهترین روش برای انجام این عمل جراح پلاستیک است. البته اگر جراحی برای برداشتن کیست خوش خیم باشد، پزشک عمومی هزینه کمتری با همان کیفیت ارائه می دهد.
 

 

جراحی میکروسکوپی

این نوع جراحی برای اتصال مجدد عروق خونی برای بازسازی بخشی از بدن که به دلایل مختلف از بین رفته و با بافت جدید جایگزین شده است، استفاده می شود. رایج ترین کاربردها بازسازی سینه، سر، گردن و دست است.

جراحی پلاستیک کودکان

اکثر نقایصی که فرد از بدو تولد با خود حمل می کند یا حتی سندرم هایی که در بدو تولد ایجاد می شوند به بهترین وجه توسط جراح پلاستیک در دوران کودکی درمان می شوند. یکی از مهمترین عمل ها در این زمینه رفع شکاف لب یا شکاف کام است که بسیاری از کودکان از بدو تولد دچار آن هستند.

انواع جراحی پلاستیک چیست؟

بسته به نوع جراحی که می خواهید، انواع جراحی پلاستیک را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

جراحی زیبایی شکم و پهلو

جراحی زیبایی چشم و چشم

آلت تناسلی را بزرگ کنید

جراحی بازسازی سینه یا لیفت سینه (گاهی اوقات، ایمپلنت یا ایمپلنت سینه برای افرادی که یک یا هر دو سینه را به دلیل سرطان سینه برداشته اند)

بزرگ کردن یا بلند کردن باسن

زیبایی واژن

پروتز لب

زیبایی بینی

جراحی گوش

زیبایی صورت

جراحی فک

بزرگ کردن گونه

kirurgi فک و صورت

تزریق کلاژن و چربی

جوان سازی پوست

لیپوساکشن

زخم های دهان
 

مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراحی-پلاستیک-صورت-در-شیراز

 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی