هدف از طراحی لوگو چیست؟
وظیفه اصلی لوگو شناسایی است. باید این را در نظر داشته باشید زیرا در مورد سایر نکاتی که در زیر می شنوید صدق می کند. شناخت واقعاً مهم است. با ظهور تغییرات و روندها، ابزارهای طراحی و تکنیک های طراحی تکامل می یابند. این امر در طول زمان تغییرات زیادی در لوگوها ایجاد می کند، اما مهم ترین هدف یک لوگو همیشه شناسایی شخص، محصول، کسب و کار یا خدماتی است که لوگو را برای آن طراحی می کنید.
پاسخ به دانستن هدف لوگو هویت است، به این معنی که به عنوان یک طراح یا صاحب کسب و کار، قبل از کار بر روی هر ایده ای باید به طور کامل زمینه ای را که لوگو در آن ظاهر می شود، درک کنید. رقبای تجاری چه کسانی هستند و چه شکلی هستند؟ در حال حاضر چه رنگ ها و نمادهایی در مسابقه ارائه می شود؟ چگونه می توانیم یک لوگو را در انبوهی از رقبا تشخیص دهیم؟
طراحی لوگو چیزی بیش از هنر است. یک ابزار استراتژیک است.
طراحی لوگو فقط یک هنر نیست. بسیاری از مردم طراحی لوگو را با هنر اشتباه می گیرند زیرا لوگو یک شی بصری است.
نقش طراح لوگو ارائه یک اثر زیبا نیست و همچنین طراحی چیزی نیست که طراح یا مشتری شخصاً آن را دوست داشته باشد. در عوض، طراحی لوگو باید به عنوان یک ابزار استراتژیک تجاری در نظر گرفته شود که به یک شرکت اجازه می دهد در دنیای بزرگی که در آن زندگی می کنیم شناخته شود. البته این نیز مهم است که لوگو خوب به نظر برسد. با این حال، هنگام طراحی لوگو باید توجه داشته باشید که تعیین هویت در اولویت است و طراحی یک عامل فرعی است.
چرا لوگوها برای دنیا اهمیت دارند؟
لوگو چهره یک کسب و کار، محصول یا خدمات است. هنگامی که یک کسب و کار را در ذهن خود تصور می کنید، اغلب به سرعت یک لوگو، طاق های طلایی یک شرکت معروف فست فود، یا سیبی را به تصویر می کشید که نشان دهنده یک برند تکنولوژی محبوب است. بنابراین، وقتی یک لوگوی آشنا مانند لوگوی نایک و اپل در تصویر بالا مشاهده می کنید، بلافاصله آن را با خاطرات، تجربیات و تعاملات با برند مرتبط می کنید.
شناسایی فوری برند را ایجاد کنید
یک لوگو با طراحی خوب به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند تا برند شما را به خاطر بسپارند. مغز انسان می تواند اشکال و رنگ ها را راحت تر از کلمات پردازش و به خاطر بسپارد. این بدان معنی است که اگر هویت برند در بازار منحصر به فرد باشد، پیدا کردن و شناسایی مجدد شرکت برای خرید خدمات و توصیه آنها به دوستان آسان تر است.
تاثیر خوبی بگذارد
با کسب و کارهای بسیار زیادی در جهان، شرکت ها فرصتی بی نظیر برای تحت تاثیر قرار دادن و جذب مخاطبان خود دارند. اگر طراحی لوگو در دنیای امروزی که با سرعت اینترنت احاطه شده است نتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد، مخاطب به راحتی به مکان دیگری می رود.
برخی از صاحبان کسب و کار سعی می کنند کار طراحی لوگو را برون سپاری کنند یا از طراحان حرفه ای ارزان استفاده کنند، اما متوجه نیستند که طراحی بد چقدر می تواند به آنها آسیب برساند. زیرا تجربه اول بسیار مهم است.
ارزش های تجاری را با معانی دیگر به اشتراک بگذارید
اگرچه هدف اصلی لوگو شناسایی است. اما لوگوها همچنین می توانند اهرمی برای انتقال پیام ها و ارزش های مهم برند باشند. تنها نکته مهم این است که مطمئن شوید لوگو ساده است. بهترین راه برای طراحی لوگو این است که به سادگی یک ایده اصلی را نام ببرید.
به عنوان مثال، طراحی لوگوی آمازون که در زیر نشان داده شده است، لبخندی در زیر نام خود دارد که لذت یافتن آنچه را که می خواهید را منتقل می کند. این انرژی با طراوت نارنجی، رنگی که با گرما، شادی و نور خورشید مرتبط است، افزایش می یابد. ظاهراً لبخند نیز به شکل فلش A به Z ساخته شده است که نشان می دهد آمازون محصولات متنوعی را ارائه می دهد که بسیار هوشمندانه است.
هدف از طراحی لوگو
اکنون که می دانید لوگو چیست، به یاد داشته باشید که لوگو فقط نمادی نیست که در وب سایت، رسانه های اجتماعی یا مواد بازاریابی خود قرار می دهید.
بلکه این نمادها اهداف مختلفی را دنبال می کنند، مانند:
به تعریف هویت برند خود کمک کنید. یک لوگوی خوب می تواند به مشتریان کمک کند تا کسب و کار شما، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، مخاطبان هدف یا ارزش های کسب و کار شما را شناسایی کنند.
ظاهری منحصر به فرد به شما می دهد. این واقعیت که شما می توانید از لوگوی برند خود برای متمایز کردن خود از رقبای خود استفاده کنید، یکی از مهم ترین دلایلی است که چرا باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد کنید که به شما کمک می کند همیشه خاص باشید.
برندسازی کسب و کار. یک لوگوی خوب و خلاقانه می تواند یک ارتباط بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که می توانید یک برند تجاری خوب برای مدت طولانی بسازید.
طراحی لوگوی یک شرکت شامل همه این عناصر نمی شود. ترجیحاً ممکن است حداقل از یک عنصر یا ترکیبی از حداقل دو عنصر تشکیل شده باشد. عناصر کلیدی لوگو:
- تایپوگرافی
برخی از نمونه های برندهای معروفی که از تایپ در لوگوهای خلاقانه خود استفاده می کنند عبارتند از دیزنی، گوگل، لینکدین، کوکاکولا یا نتفلیکس. برخی از این شرکت ها به دنبال گنجاندن همه نام های تجاری در جو هستند که اگر نام به اندازه کافی کوتاه باشد مانند نام تجاری ذکر شده در بالا، به خوبی کار می کند. از طرف دیگر، اگر نام شرکت فقط یک کلمه داشته باشد، می توانید از نام تجاری خود (مانند ناسا) یا فقط از حرف اول استفاده کنید.
- عکس ها
تصاویر می توانند هر چیزی از یک نماد گرفته تا یک شکل، نماد، عنصر هندسی انتزاعی یا تصویر ترکیبی باشند. اگر در نهایت از چیز پیچیدهتری استفاده میکنید، مطمئن شوید که لوگوی شما حتی پس از تغییر اندازه تمیز است تا برای فضاهای کوچکتر شفاف باشد.
- رنگ
از همان قسمتی که تعریف لوگو است به راحتی می توان گفت که رنگ نقش مهمی در ایجاد لوگوی شرکت دارد. انتخاب بهترین رنگهای لوگو برای برند شما فراتر از این است که مطمئن شوید رنگها به بهترین شکل به نظر میرسند. این یک تصمیم استراتژیک است که به مخاطبان شما می گوید که چگونه شما را درک می کنند. پالت رنگ یک لوگو معمولا از حداکثر سه رنگ تشکیل شده است که با دقت انتخاب شده اند تا پیام مناسب را منتقل کنند.
برای طراحی لوگو به فریلنس پروژه تماس بگیرید.
- یک جنبه مهم در ایجاد برند
در این قسمت می خواهیم ببینیم که چه شخصیت هایی در طراحی لوگو مهم هستند. لوگو در واقع یک ابزار استراتژیک برای تعریف برند و شرکت شماست. برای انجام این کار، لوگوی شرکت شما باید دارای چه ویژگی های مهمی باشد که آن را از رقبا متمایز کند؟ بله، مهم است که لوگو خوب به نظر برسد، اما مهمتر از آن این است که لوگوی شما در طول زمان مانند روز اول عملکرد خوبی داشته باشد.
- یادت باشه
اکثر لوگوهای شرکت ها در اولین باری که آنها را می بینید به یاد ماندنی نیستند، اما این یکی قطعا چیزی است که باید به دنبال آن باشید.
وقتی مردم به راحتی به یاد بیاورند که لوگو و برند شما چه شکلی است، احتمالاً با شما تماس خواهند گرفت.
تاریخچه برند باید به هویت لوگو کمک کند زیرا علاوه بر خاطره انگیز بودن باید منحصر به فرد باشد. مشخص کنید که چه چیزی لوگوی شما را از رقبا متمایز می کند و سعی کنید با ایجاد یک هویت بصری قوی، چیزی ارائه دهید که شرکت شما را از آنها متمایز کند.
- در مورد انطباق تجاری
هدف کلی از طراحی لوگوی خلاقانه، ایجاد چیزی است که به شما در ایجاد یک هویت تجاری قوی کمک کند. بنابراین، لوگوی شرکت باید با مخاطبان و صنعت شما مرتبط باشد. از رنگ لوگو گرفته تا فونت، هر تصمیمی بر نحوه درک افراد از برند شما با دیدن آن تأثیر می گذارد.
برای مثال، شرکتی که اسباببازیهای کودکان را میفروشد، میتواند رنگهای روشن و سرگرمکننده را انتخاب کند که نشاندهنده سرگرمی، بازی و انرژی است. از سوی دیگر، شرکت های جواهرسازی ممکن است از فونت های دست نویس استفاده کنند، در حالی که شرکت های فناوری ممکن است از تایپوگرافی هندسی استفاده کنند.
به نظر شما جالب ترین طراحی لوگو چیست؟ قبل از شروع فرآیند طراحی لوگوی برند خود، باید به طور کامل در مورد مخاطبان و صنعت خود تحقیق کنید و فرآیند خلاقانه خود را با احساسی که می خواهید در مخاطب ایجاد کنید، تنظیم کنید.
- سادگی
اگر به این فکر کنید که چه چیزی باعث موفقیت شرکت های بزرگ در طراحی لوگو می شود، متوجه خواهید شد که بسیاری از معروف ترین لوگوهای جهان به طرز شگفت آوری ساده هستند. نایک احتمالاً بهترین نمونه در اینجاست.
دلیل طراحی ساده لوگو این است که اکثر مصرف کنندگان بر روی لوگو تمرکز می کنند، بنابراین می توان گفت که یک طرح ساده شانس بیشتری برای درک دارد.
ترفند خلاقانه در اینجا یافتن و استفاده از نماد یا علامت کلمه است، کلمه کلیدی که می تواند شخصیت و ارزش های برند شما را منتقل کند. تکنیک های خلاقانه طراحی لوگو را در نظر بگیرید که مختصر و خواندنی باشد.
- طراحی بی جان
بلند مدت فکر کن هنگامی که لوگوی خود را ایجاد کردید، از خود بپرسید که آیا سال ها بعد همچنان کار خواهد کرد یا خیر. در واقع نکته اصلی این است که لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که در طول سال ها تازه و مرتبط بماند. اگرچه بسیاری از برندهای معروف در طول زمان چندین بار طراحی لوگو خود را تغییر می دهند، اما باید ببینید استراتژی طراحی لوگو شما چیست. مطمئناً این کاری نیست که شما باید انجام دهید، زیرا تغییراتی که به طور منظم رخ می دهد می تواند بر درک مشتریان شما از برند شما تأثیر بگذارد.
بهترین کار این است که از فرآیند طراحی لوگو دوری کنید. این در مورد حذف تضادها و فقط نشان دادن عناصری است که ایده ها و ارزش های اصلی برند شما را منعکس می کند. به یاد داشته باشید، هدف از بهترین طراحی برند محبوبیت یک فصل نیست، بلکه ماندگاری سال هاست.
- ۰۳/۱۱/۰۴