شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

مهاجرت تحصیلی در قبرس

چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ


تحصیل در قبرس برای داوطلبانی که مایل به تحصیل در این کشور از سطح متوسطه تا دکترا هستند در دسترس است. برای تحصیل در دانشگاه های قبرس باید سطح آیلتس 5.5 یا 6 داشته باشد اما کسانی که مدرک زبان ندارند نیز می توانند در این کشور دوره های آموزشی را بگذرانند و با توجه به سطح و مهارت های خود چندین دوره زبان را بگذرانند. در این کشور. هزینه تحصیل در قبرس بسته به سطح تحصیلات می تواند از سه هزار تا سیزده هزار یورو متغیر باشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند، البته در مقطع لیسانس ده ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد بین 20 تا 30 ساعت اجازه کار دارند که کمک زیادی به آنها می کند تا هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند. . او انجام می دهد. هزینه تحصیل و زندگی در قبرس نسبتا پایین است و فرد می تواند هزینه های زندگی خود را بین 700 تا 750 یورو در ماه (بدون اجاره) پوشش دهد. در این راستا موسسه ملک پور به شما کمک می کند تا با شرایط مهاجرت به قبرس و تحصیل در این کشور آشنا شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه و یا در مورد مهاجرت به قبرس می توانید با مشاورین مجرب موسسه تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در قبرس

بسیاری از افراد مایل به تحصیل در قبرس هستند، جدا از اینکه دانشگاه های این کشور دارای رتبه های خوبی هستند، هزینه تحصیل در این کشور بسیار مناسب است. تنها شرط لازم برای تحصیل در دانشگاه قبرس این است که فرد بتواند هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت کند. عامل مهم در این زمینه این است که بسیاری از دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند. البته لازم به ذکر است که نه تنها دانشگاه های قبرس مورد تایید ایران هستند، بلکه اکثر دانشگاه های قبرس دارای اعتبار کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا هستند.

مراحل پذیرش در قبرس

مراحل ورود به قبرس شمالی و جنوبی کاملا مشابه است، اما به دلیل اختلافات سیاسی تفاوت های جزئی وجود دارد. در اینجا مروری بر مراحل پذیرش و تحصیل در قبرس جنوبی و شمالی است:

درخواست دادن

دانشجویان می توانند با تکمیل فرم درخواست آنلاین یا ارسال نسخه چاپی فرم درخواست به همراه مدارک مورد نیاز، مستقیماً به دانشگاه های قبرس مراجعه کنند. آنها همچنین می توانند از طریق یک سیستم درخواست آنلاین متمرکز که توسط سازمان تضمین کیفیت و اعتباربخشی آموزش عالی قبرس (CYQAA) مدیریت می شود، برای دانشگاه های قبرس جنوبی درخواست دهند.

جمع آوری مدارک لازم

به طور معمول، مدارک مورد نیاز شامل دیپلم دبیرستان یا معادل آن، دیپلم دبیرستان، ریز نمرات، کپی پاسپورت معتبر، عکس در اندازه پاسپورت و مدرک مهارت زبان انگلیسی (مانند نمرات آیلتس یا تافل) است.

پذیرش مشروط

پس از بررسی درخواست، دانشجویان ممکن است نامه پذیرش مشروط دریافت کنند. این بدان معناست که قبل از پذیرش نهایی باید شرایط خاصی مانند ارائه مدارک اضافی یا قبولی در آزمون مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند.

آزمون ورودی

برخی از دانشگاه‌های قبرس جنوبی ممکن است دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش کنند.

درخواست ویزا

پس از دریافت نامه پذیرش، دانشجویان باید برای ویزای دانشجویی در نزدیکترین کنسولگری یا سفارت قبرس شمالی اقدام کنند. پروسه ویزا بسته به ملیت دانشجو ممکن است متفاوت باشد.

وارد شوید و ثبت نام کنید

پس از ورود به قبرس، دانشجویان باید با ارائه کلیه مدارک لازم و پرداخت هزینه های مورد نیاز، ثبت نام خود را در دانشگاه تکمیل کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس

برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس حتما برای حضور و تحصیل در قبرس نیاز به تاییدیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور دارید. در ادامه باید مدارک اخذ ویزای تحصیلی قبرس را تهیه و ارائه دهید تا بتوانید به بهترین شکل به قبرس مهاجرت کنید و ویزای تحصیلی را دریافت کنید. ویزای تحصیلی قبرس معمولا در عرض 1 ماه صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی قبرس به شرح زیر می باشد.

پاسپورت معتبر (با اعتبار 1 سال یا بیشتر)

چهار عکس

فرم درخواست را پر کنید

سوابق تحصیلی دانش آموزان

اسناد زبان

شواهدی مبنی بر توانایی مالی لازم برای نشان دادن اینکه شما قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود هستید.

هزینه درخواست را بپردازید

ترخیص پلیس

زبان دانشگاه برای تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی

دانشگاه های قبرس دوره هایی را به زبان های انگلیسی و ترکی ارائه می دهند. زبانی که باید یاد گرفت به دانش آموز بستگی دارد. اما به طور کلی تحصیلات به زبان انگلیسی بسیار خوب است و مدرک زبان انگلیسی از شهرت بسیار خوبی در سطح بین المللی برخوردار است. همچنین اگر بخواهید در آینده در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهید، اگر مدرک به زبان انگلیسی باشد، نیازی به مدرک زبان ندارند.

تحصیل در مدارس قبرس

تحصیل در قبرس در مقطع ابتدایی و دبیرستان نیز امکان پذیر است. مدارس ابتدایی بین المللی و با کیفیتی در قبرس وجود دارد که هزینه آن در مقایسه با برخی کشورها بسیار مناسب است. در زیر نام برخی از مدارس بین المللی برای تحصیل در مدارس قبرس آورده شده است.

مدرسه خصوصی میراث

مدرسه آمریکایی لارکانا

آکادمی آمریکایی نیکوزیا

آکادمی انگلیسی نیکوزیا

مدرسه ای از شاهین ها در قبرس

دبیرستان زنیون

برای ورود به این مدارس اکثرا دارای آزمون ورودی هستند و زبان کنکور ترکی، یونانی و انگلیسی است. البته در کنکور زبان انگلیسی از دانش آموزان در سطح زبان یونانی و ترکی نیز تست گرفته می شود. زیرا در این مدارس زبان های ترکی و یونانی نیز تدریس می شود. شهریه در این مدارس 5000-8000 یورو در سال است که فقط شهریه است. هزینه های تحصیلی اضافی مانند کتاب و مواد آموزشی و همچنین هزینه مسکن از این مبلغ تخصیص می یابد.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در قبرس باید ویزای دانشجویی قبرس را دریافت کنند. البته باید به خاطر داشت که تحصیل کودکان در مقطع ابتدایی و متوسطه همراه با ویزا نیست و والدین حتی اگر در قبرس تحصیل کنند اجازه اقامت در قبرس را نمی گیرند. اما آنها می توانند 90 روز وارد کشور شوند و با ویزای توریستی در کنار فرزندان خود بمانند
 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی