شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

طرز تهیه کوکو سبز و ترفندهای آن

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ


دانستن طرز تهیه کوکو سبزی به شما در درست کردن غذاهای خوشمزه کمک می کند. در این مقاله به مواد اولیه، خواص و طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی اشاره می کنیم. به یاد داشته باشید، این دستور سبزیجات کوکو برای 4 نفر کافی است، اگر می خواهید این غذا را برای افراد بیشتری درست کنید، باید مقدار آن را دو برابر کنید. اگر به این نوع مقالات علاقه مند هستید، حتما به سایت اسنپ مارکت سر بزنید و طرز تهیه انواع غذاها را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کاکائو گیاهی

برای تهیه کاکائو گیاهی به مواد اولیه ای نیاز دارید که در زیر لیست کرده ایم. توجه داشته باشید که این دستور کاکائو گیاهی برای 4 نفر مناسب است. اگر می خواهید برای افراد کمتر یا بیشتر آشپزی کنید، این مقادیر را ضرب یا تقسیم کنید. همچنین برخی از مواد غذایی ذکر شده در زیر برای تزیین یا تزیین هستند. به عنوان مثال، اگر به آجیل یا هر ماده دیگری حساسیت دارید، هنگام پختن این غذا از آنها استفاده نکنید.

آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه

مقدار غذای مصرفی

5 عدد تخم مرغ

سبزیجات (تره، گشنیز، اسفناج و جعفری) 500 گرم

روغن مایع به میزان لازم

زرشک 1 سوپونی

گردوی خرد شده 4 قاشق غذاخوری

فلفل، زردچوبه و نمک به میزان لازم

سیر 3 حبه

1 قاشق غذاخوری آرد

طرز تهیه کاکائو با میوه برای 4 نفر

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی را در شش مرحله ای که در زیر به آن اشاره کردیم را مشاهده می کنید. توصیه می کنیم ابتدا تمام مراحل را بخوانید و شروع کنید. طرز تهیه کوکوی گیاهی در فر و گاز را هم توضیح می دهیم تا بتوانید از هر دو روش استفاده کنید.

مرحله اولیه

اولین قدم در تهیه کوکو سبزی خرد کردن سبزی است. بعد از اینکه سبزی ها را خوب شستید، بگذارید چند دقیقه در آبکش استراحت کنند. توجه داشته باشید که سبزی ها را نبرید و سپس بشویید. این کار باعث کاهش سرعت کاکائو می شود.

مرحله دوم

کاسه مناسب را با توجه به اندازه مواد خود انتخاب کنید. سبزیجات را در آن بریزید. سپس سیر پوره شده را به مواد اضافه کنید. مواد خود را با هم مخلوط کنید تا سیر کاملا جذب سبزیجات شود. سپس آرد را به مواد اضافه کنید و دوباره با چنگال مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در ظرف دیگری بشکنید و با چنگال هم بزنید تا گلوله شوند.

مرحله سوم

ادویه هایی مانند زردچوبه، نمک و فلفل را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس مخلوط تخم مرغ و ادویه ها را به سبزیجات اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد را از کاسه تخم مرغ به کاسه اصلی منتقل کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

هم اکنون می توانید گردو و شاه توت را به مواد اضافه کنید. در واقع برای تهیه شکلات سبزی مجلسی از زرشک و گردو استفاده می شود. بنابراین می توانید آنها را حذف کنید. در حین پخت هم می توانید آن را اضافه کنید.

گام پنجم

بعد از تهیه ادویه برای کوکو سابجی نوبت به پخت آن می رسد. برای تهیه کاکائو گیاهی روی گاز ابتدا باید روغن را حرارت دهید تا داغ شود. سپس نیمی از مواد را اضافه کنید و با پشت قاشق مواد را خوب صاف کنید. اگر توت سیاه و گردو را قبلا اضافه نکرده اید، می توانید در این مرحله آنها را روی کوکو سابجی بپاشید. بعد از ریختن توت و گردو بقیه مواد را اضافه کنید. بعد از پخت، یک طرف کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن بهتر پخته شود.

فاز ششم

برای تهیه مجلسی نارگیل سبزی هم می توانید از فر استفاده کنید. برای این دستور سبزیجات و نارگیل، ابتدا باید فر را روشن کنید و صبر کنید تا دمای آن به 180 درجه سانتیگراد برسد. سپس مواد را در ظرف پخت بریزید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. کاکائو را در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از 15 دقیقه برداشته و سرو کنید. کوکو سبزی را می توانید با موادی مانند خلال گوجه فرنگی، خیار، آجیل و سایر مواد تزیین کنید.

سبزی نارگیل چه فوایدی برای شما دارد؟

بیشتر غذاها خواص متفاوتی دارند. کاکائو سبز فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. در ادامه می توانید چهار مورد از این ویژگی ها را بخوانید.

گشنیز، تره و جعفری از سبزیجات پرفیبر هستند. بنابراین این غذا برای افرادی که از یبوست رنج می برند مفید است.

کوکو سبزی علاوه بر اینکه سرشار از فیبر است، می تواند اسید فولیک بدن را تامین کند. اسید فولیک از کم خونی و کمبود آهن در بدن جلوگیری می کند.

ارزش پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ بیشتر از گوشت و حبوبات است. در واقع می توان گفت این غذا به تقویت حافظه و رشد کودکان کمک می کند.

زرشک یکی دیگر از موادی است که در این غذا استفاده می شود. به دلیل وجود رنگدانه هایی از خانواده بیوفلاونوئیدها در آگراک از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
 

مطالعه از منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی