شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

دانش عملی در مورد تشک

جمعه, ۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۳۲ ق.ظ


شاید شما هم قبول داشته باشید که هیچ چیز مثل یک خواب راحت و شیرین خستگی انسان را برطرف نمی کند! در واقع، اگر به اندازه کافی نخوابید، نمی توانید روز بعد در محل کار عملکرد خوبی داشته باشید یا در سایر فعالیت های شخصی به نتایج مطلوب برسید. بنابراین باید اهمیت خواب را درک کنید و فضای مناسبی برای استراحت در طول روز و شب ایجاد کنید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواب تاثیر بسزایی بر عملکرد قلب و مغز انسان دارد. زیرا بد خوابی می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی، افزایش فشار خون، سکته و ... شود، از طرفی اگر به دنبال راهی برای افزایش انرژی و سلامت پوست خود هستید، خوب است بدانید که خوابی که می تواند بدن را بازگرداند. انرژی، تقویت مغز و قلب، جوانسازی بدن و بهبود عملکرد خود با دقت و تمرکز کمک بزرگی!

اما به نظر شما چگونه می توانید خوب بخوابید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید؟ اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید، از شما می خواهیم تا پایان بحث با ما همراه باشید. زیرا ما می خواهیم در مورد تشکی که بهترین تضمین برای کیفیت و خواب خوب است آگاهی را افزایش دهیم! پس اگر می خواهید شب ها راحت بخوابید بدون درد استخوان و درد عضلانی، به ادامه داستان گوش دهید!

تاریخچه تشک

آیا تا به حال فکر کرده اید که اولین تشک کجا و چه زمانی ساخته شد؟ یا ساختارش چه بود؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشمندان آفریقای جنوبی در سال 2011 چیزی شبیه تشک پیدا کردند که هزاران سال قدمت دارد! این تشک به جای خاک و سنگ های سخت با ماسه نرم پر شده است. با گذشت زمان از نی، پر، موی اسب، پنبه و غیره برای تولید تشک استفاده می شد تا اینکه سرانجام در نیمه اول قرن بیستم تشکی مشابه تشک های امروزی در آمریکای شمالی فروخته شد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری از مواد اولیه مرغوبی مانند لاتکس، مواد ویسکوالاستیک، فوم پلی اورتان، پدهای عایق و ... در طراحی و تولید تشک استفاده می شود.

نقش و اهمیت تخت در یک سوم زندگی ما!

طبق تحقیقات، هر فرد به طور متوسط ​​یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کند! بنابراین باید از کیفیت لوازم خواب اطمینان حاصل کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر مردم ژاپن از تشک استفاده نمی کنند. زیرا اگر تشک مناسب و فرسوده نباشد، می تواند شکل ستون فقرات را تغییر دهد، اما با خوابیدن روی زمین، فرم بدن در حالت طبیعی حفظ می شود. با استراحت بر روی زمین، وزن بدن شما به طور مساوی توزیع می شود و در نتیجه گردش خون بهبود می یابد. اما استراحت بر روی زمین سخت نیز چالش های خاص خود را دارد!

یکی از مهم ترین لوازمی که خوابی شیرین و دلپذیر را تضمین می کند، تشک است! در واقع تشک از کل بدن به خصوص ستون فقرات در هنگام خواب محافظت می کند. بنابراین بهتر است از استراحت روی زمین خودداری کنید و روی تشک در فاصله 30 سانتی متری از زمین بخوابید. زیرا محققان بر این باورند که اگر روی زمین دراز بکشید، گرانش آن می تواند باعث پیری زودرس، افتادگی اندام ها و حتی چین و چروک شود! همچنین اگر روی زمین استراحت می کنید، برای بلند شدن از رختخواب باید به زانوهای خود فشار زیادی وارد کنید. اگر روی تشک تخت استراحت کنید، می توانید به راحتی بدون اینکه به زانوهای خود فشار بیاورید بایستید. برای خرید تشک رویال کلیک کنید.

انتخاب تشک مناسب برای تخت

به لطف این مطالب با تاریخچه تشک و نقش و اهمیت آن در زندگی آشنا شدید. اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چه نوع تشکی را برای تخت خود انتخاب کنید؟ برای پاسخ به این سوال تعدادی از پرفروش ترین تشک ها را معرفی می کنیم تا بتوانید تشک مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

تشک های فنری: تشک های فنری طرحی ساده و ارزان قیمت هستند که در دو نوع فنر یا فنر طراحی و ساخته می شوند. تشک های فنری توکار دارای فنرهایی هستند که در کل تشک تعبیه شده اند و به لطف انعطاف پذیری خود می توانند از پشت به خوبی محافظت کنند، بله، اگر شریک زندگی شما در خواب غلت می زند. این ترس برای شما هم اتفاق خواهد افتاد. زیرا سیستم فنری متصل به تشک یکی از مشکلات این مدل تشک محسوب می شود. در نتیجه به مرور زمان طراحان تصمیم گرفتند این مشکلات را با قرار دادن فنرها به صورت جداگانه و جداگانه در داخل پاکت حل کنند. بنابراین تشک فنری مدولار یا تشک فنری جیبی ساخته شده است. این نوع تشک اجازه عبور هوا را می دهد. و اغلب به دلیل وجود محفظه های فنری مجزا، خاصیت ضد باکتریایی دارند.

تشک مموری فوم: در سال 1970 و با اعلام مجوز ناسا برای استفاده از مموری فوم در طراحی صندلی فضانوردان، طراحان تشک نیز تصمیم گرفتند از مموری فوم برای طراحی و ساخت تشک تخت استفاده کنند. این تشک از یک ماده ویسکوالاستیک استفاده می کند که به دمای بدن شما حساس است و بر اساس آن تغییر شکل می دهد. این تشک بسیار گران است، اما می تواند به تسکین درد مفاصل کمک کند. البته این تشک گرمای بسیار کمی تولید می کند که در زمستان می تواند هیجان انگیز و در تابستان ناخوشایند باشد! برای خرید تشک به نمایندگی تشک رویال مراجعه نمایید.

تشک لاتکس: این تشک از دهه 1960 طراحی و تولید شده است. تشک های لاتکس در واقع یکی از مقاوم ترین انواع تشک ها با دوام بالا و طول عمر بالا هستند! استراحت بر روی این تشک نه تنها فشار روی شانه ها، پشت و سایر مفاصل را کاهش می دهد، بلکه تا حدودی به کاهش کمردرد کمک می کند. این تشک ضد باکتری، ضد حساسیت، بدون لرزش و صدا است! شاید بتوان قیمت بالای این محصول را تنها عیب این تشک دانست!

تشک طبی: اگر از درد استخوان یا عضله رنج می برید، می توانید با نظر و مشورت پزشک از تشک طبی فنری یا غیر فنری استفاده کنید. در طراحی تشک طبی بدون فنر اغلب به جای فنر از یونولیت یا فوم استفاده می شود که باعث کاهش کیفیت تشک طبی نسبت به انواع دیگر می شود. اما در هنگام طراحی تشک طبی فنری، در صورت استفاده از اسفنج مرغوب و اسفنج مرغوب، می توان این تشک را برای بسیاری از افراد در سنین مختلف مناسب و رایج دانست! زیرا تشک هایی با این مشخصات عمر مفید بالایی دارند و می توانند خوابی دلپذیر و آرام را برای شما عزیزان فراهم کنند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی