شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

تمرین کردن با هالتر – مزایا و ویژگی ها

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۳۶ ق.ظ

گرم‌ کردن بدن قبل از شروع تمرین با هالتر

شما باید پیش از شروع تمرین با هالتر (یا هر تمرین دیگری) بدن خود را کاملاً گرم کرده باشید. تمرینات گرم‌کردن برای آماده‌سازیِ عضلات پیش از انجام یک تمرین قدرتی مثل حرکات هالتر لازم است و ضرورت این کار نه فقط برای افزایش دامنه‌ حرکتی مفاصل و عضلات است، بلکه برای پیشگیری از هرنوع آسیب احتمالی‌ست.

گرم‌کردن بدن، مانند یک نفس‌ عمیق برای تمام بدن است. توصیه‌‌ مربیان فیتامین برای گرم‌کردن بدن پیش از انجام تمرین با هالتر و این برنامه تمرینی با حرکات هالتر، انجام تمرینات جنبشی، پویا و شناور است. هرگز بدونِ گرم کردن، زیر میله نخوابید.

چرا تمرین با هالتر بهترین است؟

همان‌طور که گفتیم تاثیر ورزش با هالتر بر بدنسازی قابل توجه است و این وسیله‌ی ورزشی، گزینه خیلی خوبی برای شماست تا به اندام دلخواه‌تان برسید. در ادامه چند دلیل درباره اصرار مربیان بدنسازی برای انجام تمرین با هالتر را توضیح می‌دهیم.

۱. عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهد

هنگامی‌که برای اولین‌بار حرکات با هالتر را انجام می‌دهید، پاسخ بدن شما عمدتاً ذهنی است. یادگیری نحوه جابه‌جایی این میله و انجام حرکات به ما یاد می‌دهد که چگونه از تمام عضلات خود با هم استفاده کنیم تا بتوانیم یک شی را به‌راحتی جابه‌جا کنیم یا از لحاظ علمی، هماهنگی عصب و عضله در ما بالا می‌رود.

این بدان دلیل است که بدن انسان به‌عنوان یک سیستم کامل عمل می‌کند و سیستم عصبیِ ما حرکات ماهیچه‌ها را کنترل خواهد کرد.

هماهنگیِ عصب ‌و عضله، همان چیزی است که مسئول افزایش قدرت ماست. با قوی‌ترشدنِ توانایی‌های ورزشکاران در عملکرد ورزشی‌شان، چالاکی و سرعت ورزشکار افزایش می‌یابد و در نتیجه شما در رشته ورزشی خود بهتر می‌درخشید.


۲. قدرت و استقامت بدنی را بالا می‌برد

حرکات هالتر در دسته‌ی تمرینات قدرتی و استقامتی قرار می‌گیرند و اگر با برنامه ورزشی مناسبی پیش‌ بروید، حتما شاهد افزایش قدرت و استقامت بدنی خود خواهید بود.

در ورزش منظور از استقامت، تواناییِ ورزشکار در تحمل ورزش‌های طولانی است که چندین دقیقه یا چند ساعت یا حتی چند روز طول می‌کشند!

برای افزایش استقامت نیاز به سیستم قلبی_عروقی و تنفسی قوی دارید تا بدن‌تان بتواند انرژی لازم برای عضلات فعال را تأمین کند.

از آن‌جاکه ورزش با هالتر نوعی تمرین با وزنه است و شما با تکرارهای مداوم در ست‌های مختلف وزنه می‌زنید، حرکات هالتر برای افزایش قدرت، استقامت و توان شما بسیار مفید و مؤثر عمل می‌کند و شما را به اهداف چند منظوره ورزشی‌تان می‌رساند.

عضله سازی و افزایش حجم؛ مفاهیم کلیدی

چه یک بدنساز کارکشته باشید و یا تازه سفر تناسب اندام خود را شروع کرده‌اید، درک مفاهیم بدنسازی برای دستیابی به نتایج بهتر ضروری است. افزایش حجم عضلات در واقع به افزایش رشد سلول‌های عضلانی گفته می‌شود. فرآیند تکثیر سلول‌ها اغلب با تمرینات قدرتی آغاز می‌شود. افزایش تعداد سلول‌ها در نهایت سبب بهبود اندازه فیبر عضلانی هم از نظر قطر و هم از نظر طول می‌شود. فعال‌سازی تکثیر سلولی و به‌دست آوردن حجم بیشتر اغلب مستلزم تحریک ترشح هورمون‌های رشد و سایر متابولیت‌های عضلانی است. به یاد داشته باشید که تلاش مستمر و برنامه مناسب بدنسازی یکی از بهترین محرک‌های افزایش عضلات در بلندمدت است.

سوالات متداول

 چگونه پتانسیل عضله سازی خود را به حداکثر برسانیم؟

هر چه بدن اسیدآمینه بیشتری جذب کند در فرآیندی به نام سنتز پروتئین عضلات حجیم‌تر می‌شوند. البته بدن به‌طور مداوم ذخایر پروتئینی را برای مصارف دیگری مانند تولید هورمون تخلیه می‌کند. بنابراین اگر مقدار مصرف پروتئین غذایی سریع‌تر از  تجزیه پروتئین‌ها در بدن باشد، حجم عضلات افزایش می‌یابد. تغذیه درست در زمان بدنسازی و مصرف مواد غذایی مانند سینه مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر می‌تواند ترکیب عضلانی شما را اصلاح کند.

چرا برای دستیابی به افزایش حجم عضله باید شدت تمرینات را بالا ببریم؟

اگر می‌خواهید قدرت و فرم عضلانی را بهبود دهید، باید به‌تدریج به سمت تمرینات سنگین‌تر حرکت کنید. تمرینات سنگین عضلات را به چالش می‌کشند و فرایند تکثیر سلولی را القا می‌کنند. در هر ست حتما لازم نیست که حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید. گاهی، ست‌های با تکرار بالا مفید هستند اما برای حرکات چند مفصلی مانند اسکات، پرس سینه و ددلیفت می‌توان وزنه‌های سنگین‌تر با تکرار کمتر انتخاب کرد.

آیا مصرف شیک پروتئینی قبل از تمرین در افزایش حجم عضلانی موثر است؟

بدنسازانی که قبل از تمرین شیک پروتئینی و کربوهیدراتی مصرف می‌کنند، در مقایسه با ورزشکارانی که پس از تمرین آن را مصرف می‌کنند از حجم عضله بیشتری برخوردارند. شیک استاندارد حاوی ۶ گرم اسید آمینه ضروری و ۳۵ گرم کربوهیدرات است. از آنجایی که جریان خون در بافت‌های فعال افزایش می‌یابد، مصرف مخلوط کربوهیدرات و پروتئین قبل از تمرین سبب افزایش جذب بیشتر اسید آمینه‌ها در عضلات

 

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی