شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی


چاپگر دستگاهی است که معمولاً به رایانه متصل است و برای چاپ متن یا تصاویر روی کاغذ استفاده می شود. این دستگاه اگرچه مزایای زیادی دارد، اما مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری ممکن است مشکلاتی داشته باشد. چاپ نشدن چاپگر یکی از مشکلات رایجی است که چاپگرها هر از گاهی با آن مواجه می شوند. البته جای نگرانی نیست. زیرا این مشکل معمولا راه حل های آسانی دارد. در این مقاله به بررسی علل مشکلات چاپ برای برندهای مختلف و خرید دستگاه کپی می پردازیم.

چرا چاپگر چاپ نمی کند؟

دلایل مختلفی برای مشکلات چاپ وجود دارد که ممکن است نیاز به تعمیر چاپگر داشته باشد. آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که پس از اینکه سفارش چاپ را به چاپگر دادید، در حالی که منتظر چاپ برگه خود هستید، هیچ اطلاعی از چاپ وجود نداشته باشد! اگر با چنین مشکلی مواجه شدید موارد زیر را بررسی کنید. برخی از بزرگترین دلایلی که چاپگرها چاپ نمی کنند عبارتند از:

چاپگر خاموش است

کابل چاپگر معیوب است.

مشکل در نصب درایور

مربا کاغذ

دستور چاپ به چاپگر اشتباهی ارسال شد

اتصال بد

خطای اسپولر

گرد و خاکی

مشکلات مدیریتی

پیام های خطا 4

پیغام خطا 79

استفاده بیش از حد دلیل منتشر نشدن است

1. چاپگر خراب است

روشن نشدن چاپگر یکی از دلایلی است که چاپگر چاپ نمی کند! گاهی اوقات کاربران برای چاپ اطلاعات عجله می کنند و فراموش می کنند که چاپگر را روشن کنند. وضعیت چاپگر را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را خاموش و دوباره روشن کنید.

2. کابل پرینتر معیوب

ممکن است مشکلی در سخت افزار چاپگر وجود داشته باشد که مانع از چاپ چاپگر می شود. کابل چاپگر را بررسی کنید. همچنین پورت های USB مورد استفاده برای اتصال کابل را بررسی کنید. اگر مشکوک هستید که مشکل از کابل است، آن را با یک کابل کار جایگزین کنید و دوباره چاپ کنید. اگر چاپگر با آن کار می کند، مشکل از کابل آن است. همچنین، رایانه شما ممکن است چاپگر شما را تشخیص ندهد. مورد دیگر عدم نصب صحیح یا به روز درایور است که در قسمت بعدی توضیح دادیم.

3. نصب نکردن یا آپدیت صحیح درایور

یکی دیگر از دلایل کار نکردن چاپگر، مشکل درایور آن است. درایور پورت چاپگر را شناسایی کرده و شماره آن را مشخص می کند. اگر در این فرآیند خطایی وجود داشته باشد، چاپگر نمی تواند چاپ کند. برای بررسی وضعیت درایو این مراحل را دنبال کنید.

Devices and Printers را از Control Panel انتخاب کنید

روی چاپگری که می خواهید بررسی شود کلیک راست کرده و گزینه Printer Properties را انتخاب کنید.

روی صفحه در بالای کادر خواص کلیک راست کرده و گزینه Print Test Page را انتخاب کنید. اگر درایور به درستی کار کند، صفحه آزمایشی چاپ خواهد شد. اگر نه، وضعیت کابل USB بین رایانه و چاپگر را بررسی کنید.

کابل USB چاپگر را از کامپیوتر جدا کرده و چند ثانیه صبر کنید.

اگر نماد چاپگر خاموش است، به این معنی است که چاپگر و درایور به درستی نصب شده اند.

کابل USB را دوباره وصل کنید تا چاپگر شما سخت شود.

اگر نماد چاپگر را در پنجره دستگاه‌ها و چاپگرها نمی‌بینید، چاپگر نصب نشده است. نصب را ادامه دهید.

4. مربا کاغذ; دلیل چاپ نشدن چاپگر

اگر کاغذ در چاپگر شما گیر کرده باشد، امکان چاپ وجود ندارد. گیر کردن کاغذ در چاپگرها به دلایل زیادی رخ می دهد. دلایلی مانند:

کثیف بودن

استفاده از نوع کاغذ اشتباه (با چاپگر سازگار نیست)

از غلتک انتقال استفاده کنید

برای رفع مشکل گیر کردن کاغذ، چاپگر  آوافرهنگ را روشن کنید، تونر و درام را بردارید و به آرامی کاغذ را بیرون بکشید. آن را محکم و سفت نکنید. زیرا ممکن است چاپگر آسیب دیده باشد. گاهی اوقات گیر کردن کاغذ در چاپگر به دلیل یک تکه کاغذ کوچک است که دسترسی به آن دشوار است. در چنین مواقعی برای برداشتن کاغذ به موچین های بلند نیاز است.

هنگام رفع گیر کردن کاغذ در چاپگر، مطمئن شوید که همیشه کاغذ را در مسیر کاغذ بکشید. کشیدن کاغذ در جهت اشتباه می تواند به چاپگر آسیب برساند و باعث چاپ نشدن چاپگر hp شود

5. ارسال سفارش چاپ به چاپگر اشتباه. یکی دیگر از دلایل چاپ نشدن چاپگر

اگر بیش از یک چاپگر در شبکه خود دارید، این یکی از رایج ترین دلایل چاپ نشدن چاپگر است. می توانید دستوری را به چاپگر دیگری ارسال کنید (که احتمالاً آن نیز غیرفعال است) و تعجب کنید که چرا چاپگر شما کار نمی کند!؟

برای حل این مشکل، به بخش «دستگاه‌ها و چاپگرها» بروید و روی چاپگر مربوطه کلیک راست کنید. می توانید آن را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. مراحل ممکن است بسته به رایانه شما کمی متفاوت باشد، اما آنها بسیار شبیه هستند.

6. اتصال بد

گاهی اوقات ممکن است چاپگر به دلیل اتصال بد کار نکند. مطمئن شوید که چاپگر متصل، روشن و آماده چاپ است. اگر با چراغ های خطای چشمک زن مواجه هستید، دفترچه راهنمای چاپگر خود را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی باعث آن شده است. همچنین بهتر است کارتریج های تونر را بردارید و دوباره آنها را برگردانید. سپس یک صفحه آزمایشی چاپ کنید.

7. پیام خطای Spooler

"Spooler" نرم افزاری است که کارهای چاپی را در هارد دیسک کامپیوتر شما ذخیره می کند. این حافظه موقت است. یعنی پس از پرینت، اطلاعات روی کامپیوتر ذخیره نمی شود. اگر مدت زیادی منتظر چاپ ورق خود بوده اید و هیچ اتفاقی نمی افتد، ممکن است مشکل مربوط به قرقره باشد. برای حل مشکل، کامپیوتر و نرم افزار اسپول را مجددا راه اندازی کنید. دلیل چاپ نشدن چاپگر

8. گرد و غبار

تجمع گرد و غبار در چاپگر یکی از دلایل توقف چاپ است. برای جلوگیری از تجمع ذرات گرد و غبار، تجهیزات و محل کار باید به درستی نگهداری شود. تمام سطوح در دسترس را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید.

برخی از کاغذها، مانند کاغذهای هنری زیبا، گرد و غبار بیشتری نسبت به کاغذهای معمولی جذب می کنند. در مورد این نوع کاغذها، اطمینان از تمیزی آنها قبل از استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

9. مشکلات با مدیر

این مشکل در رایانه های تحت شبکه و رایانه هایی با حساب های کاربری متفاوت رایج است. گاهی اوقات چاپگر تنظیم می شود که فقط پس از احراز هویت از رایانه مدیر چاپ کند. اگر شما یک مدیر هستید، این مشکل به راحتی با اجازه دادن به چاپگر حل می شود. در غیر این صورت، باید با مدیر خود تماس بگیرید.

10. پیغام خطا 50.4; دلیل چاپ نشدن چاپگر

پیغام خطای 50.4 در برخی از چاپگرهای لیزری HP جدید نشان دهنده مشکل در منبع تغذیه است. اگر چاپگر به یک UPS (منبع برق بدون وقفه) متصل است، آن را جدا کرده و مستقیماً به پریز برق (در دیوار) وصل کنید.

پرینتر لیزری هرگز نباید به UPS متصل شود. زیرا نوسانات برق مورد نیاز چاپگر برای گرم نگه داشتن مجموعه فیوز می تواند به UPS آسیب برساند.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی