شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

انواع و کاربردهای پمپ وکیوم یا پمپ وکیوم

جمعه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶ ق.ظ


تولیدکنندگان فناوری همیشه به دنبال محصولات جدید هستند تا فرآیندهای صنعتی را تا حد امکان آسان کنند. پمپ وکیوم یکی از ابزارهای کارآمد در صنایع امروزی است و بسیاری از وظایف را به ساده ترین شکل ممکن انجام می دهد. این فناوری به قدری پیشرفت کرده است که اکنون بسیاری از مشاغل در صنعت خودروسازی، داروسازی و حتی سیستم فاضلاب غیرقابل تصور است. با الکتنو همراه باشید.

پمپ خلاء چیست؟

پمپ خلاء نوعی سیستم مکانیکی است که فشار داخلی سیال را کاهش می دهد و اغلب برای حذف هوای اضافی و سایر عناصر استفاده می شود. اساساً این دستگاه در داخل یک ظرف ثابت خلاء ایجاد می کند. پمپ های وکیوم انواع مختلفی دارند و در فرآیندهای مختلف صنعتی و خانگی کاربرد دارند. کارایی آنها عمدتاً به پارامترهای مختلفی مانند سرعت پمپ و قدرت دستگاه بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان قدرت پمپ را بر اساس قدرت مکش و توانایی ایجاد خلاء در جیوه محاسبه می کنند.

پمپ وکیوم صنعتی چگونه کار می کند؟

وظیفه پمپ خلاء مکش هوا از یک سیستم بسته است به طوری که چگالی هوا در یک فضای محدود به تدریج کاهش می یابد و خلاء ایجاد می شود. این دستگاه هوا را در یک سیستم بسته فشرده می کند و انرژی مکانیکی و محوری آن را به انرژی جنبشی تبدیل می کند. بنابراین، سطح انرژی داخلی در حجم ذخیره شده توسط محیط خارجی کاهش می یابد مقدار انرژی تولید شده عمدتاً به حجم گاز بستگی دارد در این فرآیند هوا خارج می شود و فشار داخل و خارج مخزن جدا می شود

انواع جاروبرقی

در حال حاضر چندین نوع پمپ وکیوم با توجه به نوع کار و میزان انرژی مصرفی ساخته می شود. در ادامه چهار نوع رایج پمپ وکیوم را خواهیم دید.

پمپ خلاء پره ای دوار

پمپ های روتاری در صنایع خودروسازی و هوافضا محبوبیت بیشتری دارند. مدل های مختلف این دستگاه نیز با ظرفیت بسیار بالا ساخته شده و به خوبی نیازهای مختلف را برآورده می کند. قدرت این دستگاه ها می تواند از 1.5 تا 10 اسب بخار متغیر باشد و معمولاً با جک سوپاپ و موتورهای دایرکت درایو عرضه می شوند. اولین پمپ خلاء پره ای دوار توسط چارلز بارنز در سال 1874 گزارش شد. دستگاه فوق متشکل از یک روتور دایره ای (پروانه) است که در یک حفره بزرگ و مدور می چرخد ​​و با حرکت مداوم فضاهای ملخ ایجاد می شود.

پمپ وکیوم پیوسته

پمپ دیگر یکی از قدیمی ترین و قابل اعتمادترین فناوری ها در این صنعت است. امروزه این پمپ ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و برای صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به صنایع شیمیایی، پتروشیمی، دارویی و آرایشی اشاره کرد. پمپ خلاء متناوب 90% راندمان دارد و بسیار پایدار است. این ابزارها اغلب برای کارهای فشار بالا و جریان کم مانند برش با جت آب ایده آل هستند.

پمپ وکیوم خشک

پمپ های وکیوم خشک به دلیل قدرت و کارایی خود در صنایع تولیدی، چاپ، نجاری و مدیریت ضایعات مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد مداوم این دستگاه شگفت انگیز است و در هنگام پر سر و صدا بسیار ایمن هستند. پمپ های وکیوم خشک از دو یا چند روتور استفاده می کنند که در نقاط مختلف می چرخند و به یکدیگر متصل نیستند. اگر به دنبال یک پمپ با کیفیت و کارآمد هستید، این پمپ می تواند انتخاب خوبی باشد.

پمپ رینگ مایع

پمپ خلاء حلقه مایع را می توان در صنایع مختلفی مانند تولید کاغذ، پالایش نفت و یا کشت زمین های کشاورزی استفاده کرد. این دستگاه ها همچنین در کارخانه ها برای حذف گاز اضافی از ژنراتورهای توربین بخار و یا حذف آب از ماشین های کاغذ استفاده می شوند. استحکام و دوام این پمپ تا حدی به دلیل سیال به کار رفته در آنهاست که نگهداری آنها را در طول زمان به حداقل می رساند.برای محصولات شرکت اندرس هاوزر کلیک کنید.

لوازم جانبی پمپ وکیوم

برخی از کاربردهای اصلی پمپ های خلاء عبارتند از:

کاربرد پمپ خلاء در صنعت پتروشیمی

بازیابی گاز، بازیابی نفت، جمع آوری گاز، تثبیت نفت خام، پراکندگی نفت خام، فشار دم، بازیابی گاز دم، تولید پلی استر، تولید پی وی سی، فشار گاز چرخه ای، بسته بندی و توزیع مایع کلر، فیلتراسیون، حمل و نقل انواع خوب و غیره.

کاربرد پمپ خلاء در صنعت برق

بازیابی گاز، تشخیص نشت، خشک کردن مواد، غربالگری روغن، آزمایش مواد، خلاء کندانسور، جذب آب، گوگرد زدایی گازهای خروجی، انتقال خاکستر و غیره.

کاربردهای پمپ خلاء در صنعت داروسازی

خشک کردن مواد پزشکی، تقطیر و تنظیم غلظت، گاز زدایی، تبلور و تبخیر، پر کردن یا انتقال مواد، بازیافت مواد شیمیایی، گندزدایی و غیره.

کاربرد پمپ های خلاء در تولید خمیر و کاغذ.

خشک کردن و جذب رطوبت مواد، سیستم گاززدایی آب، جعبه کمپرسور، مکش آب، غلتک جاذب و انتقال، پرس خلاء و غیره.

کاربردهای پمپ خلاء در صنعت خودرو

عملیات حرارتی خنک کننده، کاهش قطعات، جاروبرقی کاتد، ساخت قطعات، بازرسی قطعات مختلف، بازرسی ربات (شیر قطره)، تهویه مطبوع و غیره.

کاربرد پمپ خلاء در صنعت نیمه هادی الکترونیکی

تولید لوله های الکترونیکی لوله های نیمه هادی، نوردهی، دستگاه اچینگ، تجزیه و بازسازی مواد، اچینگ پرتو یونی، اچ پلاسما، لمینیت، کلاهک و غیره است.

کاربرد پمپ خلاء در زمینه حفاظت از محیط زیست

تصفیه فاضلاب، فشرده سازی بیوگاز، پر کردن آب خلاء، اکسیداسیون مخزن لجن، هوادهی حوضچه ماهی، گاز خروجی (بیوگاز)، بازسازی بیوگاز (بیوگاز)، دفع زباله.

کاربردهای پمپ خلاء در صنایع غذایی و آشامیدنی

خشک کردن مواد اولیه، تقطیر، تنظیم غلظت، پخش گاز، بسته بندی خلاء، خشک کردن قطعات و مواد منجمد و غیره.

کاربرد پمپ های خلاء در صنعت چوب

نگهداری شامل حمل و نقل مواد، خشک کردن چوب، محافظت از چوب، آغشته کردن چوب به مواد افزودنی مختلف است.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی