شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

آیا کرم و پنکیک باعث ایجاد پوست می شود؟

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۳۳ ب.ظ


لوازم آرایشی موادی هستند که برای حفظ ظاهر افراد استفاده می شوند. استفاده از لوازم آرایش روزانه در بین اکثر افراد رواج پیدا کرده و به یک امر عادی تبدیل شده است، از این رو امروزه آرایش جزء نیازهای جامعه است و مردم برای استفاده از این محصولات هزینه های زیادی را صرف می کنند. برای بسیاری از خانم های جوان، آرایش روزانه امری ضروری است و بخشی از زندگی روزمره، به یکی از سرگرمی ها و فعالیت های لذت بخش تبدیل شده است که حتی خرید این اکسسوری ها نیز بسیار جذاب است. اما مهم ترین نکته این است که این افراد از عوارض آرایش و استفاده از مواد آرایشی شیمیایی روی پوست آگاهی ندارند و با استفاده طولانی مدت از این مواد به پوست خود آسیب می رسانند. استفاده زیاد از لوازم آرایشی دشمن پوست است و آکنه و جوش تنها یکی از عوارض آن است. استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی به پوست اجازه تنفس نمی دهد و منافذ پوست را می بندد و به ایجاد جوش و جوش کمک می کند. علاوه بر ایجاد جوش و چروک، باعث پیری زودرس و چین و چروک پوست نیز می شود.

علت تشدید آکنه استفاده از لوازم آرایشی است.

موادی که از منافذ پوست خارج می شوند عبارتند از: مواد (عرق) مرطوب کننده پوست و مواد (سبوم) نرم کننده پوست. حتی مواد (زباله و پوسیدگی و سموم) که برای بدن مضر است و به طور طبیعی توسط بدن نرم و حل می شود تا از طریق منافذ پوست از بدن خارج شود. زمانی که این مواد به دلیل مسدود شدن منافذ پوست نتوانند از پوست خارج شوند، زیر پوست گیر می کنند و به مرور زمان حجم آنها افزایش می یابد و باعث ایجاد آکنه می شود.

قابض های موجود در لوازم آرایشی مواد را زیر پوست به دام می اندازد و باعث ایجاد آکنه می شود. علاوه بر این، برخی از لوازم آرایشی حاوی رقیق کننده های خون هستند. این مواد بیش از ظرفیت تولید 6 نوع ماده (مخلوط چهارتایی، آب و مواد ریوی) به سمت پوست جذب می شوند و سپس در زیر پوست تجمع یافته و باعث ایجاد آکنه می شوند.

برخی از مواد مورد استفاده در تولید لوازم آرایشی می تواند باعث تحریک حاد پوست شود. التهاب پوست بسته به نوع گزش باعث واکنش بدن می شود. در نتیجه منابع بدن (طبیعت بدن) سعی می کند با ترشح 6 ماده در پوست با آن سوزش مقابله کند و این واکنش باعث بروز آکنه می شود.

مواد لازم برای کرم پودر

فرمول کرم پودر بر پایه امولسیون و دارای فرم نیمه مایع است. به طور کلی کرم پودرها به دو صورت مایع یا نیمه مایع که بر پایه روغن و آب هستند تولید می شوند. کرم پودرهای پایه آب مخصوص پوست های چرب هستند در حالی که کرم پودرهای پایه روغن مخصوص پوست های خشک هستند، بنابراین انتخاب نوع کرم پودر با توجه به پوست بسیار مهم است. یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کرم پودر امولسیفایر است، وظیفه این ماده صاف کردن کرم پودر روی پوست است و ماده مهم بعدی کرم پودر سیلیکون است که استفاده از آن را آسان می کند. کرم پودر و به طور یکنواخت روی پوست بنشیند و یکی دیگر از مواد به کار رفته در این محصول لانولین است. این ماده از پشم مشتق شده و در کرم پودر خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

آیا کرم پودر باعث ایجاد جوش می شود؟

به ترکیبات کرم پودر و واکنش پوست به آنها توجه کنید. از نظر فنی، بیشتر لوازم آرایشی باعث آکنه نمی شوند. اما برخی از مواد می توانند منافذ را مسدود کنند و به تکثیر باکتری های عامل آکنه کمک کنند. بنابراین بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا غیر کومدون زا باشد تا از بسته شدن منافذ جلوگیری شود.

مواد تشکیل دهنده پنکیک

در تولید و ساخت پنکیک از بکینگ پودر برای این پایه استفاده می شود، می توانید از پودر تالک و سپس نرم و رنگدانه شده و همچنین چیزهایی که باند و به پوست می چسبند و سالم استفاده کنید. با هم، این اولین روش مخلوط کردن مواد پنکیک است. در تولید پنکیک از مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، اکسید بیسموت، لانولین، تری اتانول، استئارات نعناع و غیره استفاده می شود.
 

مشاهده منبع: https://moorashin.com

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی