شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

شبکه

خدمات شبکه های اجتماعی

آهک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۵۷ ب.ظ


چیزی است که از قدیم الایام مورد استفاده مردم بوده است به گونه ای که شواهدی دال بر استفاده از آن در زمان های قدیم توسط مردم برای ساختن اجاق گاز بدست آمده است. در ایران باستان از این ماده برای ساختن و اتصال چوب و سنگ استفاده می کردند.

او خود را می توان از جهات مختلف یافت، ما انواع او را می نامیم. در واقع هنگام خرید آهک، تعیین نوع آن بر اساس کاربرد آن مهم است. به دانستن بیشتر در مورد آن ادامه دهید.قیمت آهک فله مشهد را از آهک سازان بپرسید.

تایپ کنید

moyo

این ماده که به آهک خالص معروف است در دمای بالا به دست می آید و در طبیعت وجود ندارد.

آهک مرده

افزودن آب به نوع زنده و انجام یک واکنش شیمیایی، نوع مرده تولید می کند که واکنش پذیری بسیار پایینی دارد.

آب

گونه هیدراته با افزودن آب به گونه های مرده به دست می آید و به دلیل خاصیت قلیایی آن در صنایع برای تنظیم pH استفاده می شود.

آزول

نوع آبی آن از کلسینه کردن آلومینا و سیلیس حاصل می شود که به آرامی متورم می شود و حجم آن تغییر نمی کند.

آهک دولومیت

دولومیت 50 درصد کلسیم و 40 درصد منیزیم است که به منیزیم نیز معروف است.

نیمه آبی

نیمه مانگا حاوی 15-25 درصد خاک رس است و پایدارتر از حیوانات زنده است. گلدهی کند است و افزایش اندازه قابل توجه نیست.

طرز تهیه انواع آهک

آهک چیست و چه کاربردی دارد؟

قبلاً به انواع این ماده اشاره کردیم که نوع زنده یا غیر گلدار آن به صورت اکسید کلسیم موجود است. اگر گونه زنده با آب در تماس باشد، واکنش حرارتی را مشاهده خواهیم کرد. در این تماس آهک زنده آب را جذب کرده و حجم آن افزایش می یابد. در این صورت پاسخ آن بسیار کاهش می یابد و به آن نوع مرده یا گل می گویند. از این رو، با توجه به واکنش بسیار کم زمان مرده با آب، اگر آب اضافه کنید، می توانید یک محلول شفاف به دست آورید که محلول اشباع شده هیدروکسید کلسیم در آب است. این محلول آهک هیدراته نام دارد و در اکثر صنایع شیمیایی قابل استفاده است.

از آنجایی که با سایر مواد معدنی شیمیایی مخلوط می شود، نام و کاربرد آن متفاوت است. به عنوان مثال، اگر مخلوط حاوی بیش از پنج درصد اکسید منیزیم یا کربنات منیزیم باشد، نوع منیزیم به دست می آید. اگر مقدار منیزیم از مقدار معینی بیشتر شود (حدود چهل درصد) از نوع دولومیت به دست می آید.

آهک و طبقه بندی آن از دیدگاه شیمیایی

برای اینکه این ماده به دست ما برسد، ابتدا سنگ آهک را در کوره های با دمای بالا تا مشخصات نهایی مطلوب پخت می کنند. در نهایت، هنگامی که سنگ آهک کلسینه می شود و تولید می شود، یک ماده پودری با چگالی بیش از سه برابر آب به دست می آید. با این حال، شیمیدانان از سنگ آهک به عنوان اکسید کلسیم با استفاده از فرمول شیمیایی CaO یاد می کنند.

اکسید کلسیم دارای جرم مولکولی حدود 56 گرم بر مول است. همچنین می تواند به صورت پودر سفید یا جامد سفید بدون بو دیده شود. مانند سایر مواد شیمیایی، هنگام استفاده از آنها باید مسائل ایمنی آزمایشگاهی را در نظر گرفت. گونه های زنده در تماس با آب یک واکنش انفجاری و گرمازا از خود نشان می دهند و در آنجا مقدار زیادی انرژی آزاد می کنند. با توجه به ویژگی های آن، لازم است در هنگام استفاده از نوع زندگی، محافظت از پوست و صورت به ویژه چشم ها و مجاری تنفسی را در نظر داشت. در تماس با پوست و چشم انسان باعث سوزش می شود. همچنین استنشاق غبار غلیظ باعث تحریک مجاری تنفسی می شود.

  • ادمین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی